سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/3/4
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: ملت انقلابی و ولایت مدار از مسئولان انتظار دارند به شروط مقام معظم رهبری پایبند باشند. 

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، راستگویی را از مصادیق تقوا دانست و اظهار کرد: انسان راستگو در آستانه نجات و بزرگواری و دروغگو در لبه پرتگاه و خواری است.

وی با اشاره به جاری شدن سیل در بخش انگوران و شهر دندی و تخریب برخی منازل و با تشکر از تشکیل جلسه مدیریت بحران در شهر دندی، گفت: اسکان موقت سیل زدگان و تأمین نیازهای اولیه آنها، نیاز اصلی سیل زدگان است در عین حال آسیب دیدگان را به صبر و آرامش دعوت می‌کنیم.

خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی و با بیان اینکه انسان موجودی تکریم شده است، افزود: کریم کسی است که عزت خود و دیگران را حفظ می‌کند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مسؤولان نظام اسلامی باید عزت و کرامت خود و ملت ایران حفظ کنند، به مسأله ادامه برجام با سه کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: عدم انعطاف در برابر دشمن بلکه ایستادگی و مقاومت نشانه عزت و کرامت است و تجربه نشان می‌دهد انعطاف در برابر دشمن تیغ دشمنی او را کُند نمی کند بلکه دشمن گستاخ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با سه کشور اروپایی، ادامه داد: عدم همراهی اروپا با آمریکا، عدم طرح مسائل منطقه‌ای و موشکی، مقابله با تحریم‌های آمریکا و تضمین تجارت اروپا با بانک‌های ایران از شروط نظام اسلامی برای ادامه برجام با اروپاست.

امام جمعه دندی افزود: ملت انقلابی و ولایت مدار از مسئولان انتظار دارند به شروط مقام معظم رهبری پایبند باشند.

حسینی‌نسب به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره و با بیان اینکه معیشت مردم تعریف چندانی ندارد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، راه مقابله با اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

وی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به تبیین شخصیت این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام حسن(ع) شبیه ترین فرد در بین ائمه اطهار به پیامبر اکرم(ص) بود و حسن خلق، کرامت و یتیم نوازی را از جد بزرگوار خود به ارث برده بود.

امام جمعه دندی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل‌بیت و کریم آل طه معروف است، افزود: این امام با کرامت هیچ سائل و نیازمندی را رد نمی‌کرد و می‌فرمود جوانمرد کسی است که از او درخواست کنند.

حسینی‌نسب به روز اکرام و هفته کمک به محرومان اشاره کرد و با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت هم برای درک حال نیازمندان و هم کمک به نیازمندان است، ادامه داد: کمک به نیازمندان، نشانه کرامت انسان است و هرکس اندوه مؤمنی را برطرف کند، خدا او را تکریم خواهد کرد.

وی به هفتم خرداد سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون اشاره کرد و افزود: دو سال از عمر مجلس فعلی می‌گذرد و مقام معظم رهبری از این مجلس مطالباتی در مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی داشته، اما هنوز این مطالبات باقی مانده است.

خطیب جمعه شهر دندی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید جایگاه و شأن مجلس را حفظ کرده و با اقدام انقلابی، پیگیر مشکلات مردم و اقتصاد مقاومتی باشند.

حسینی‌نسب با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه، گفت: حضرت خدیجه(س) بزرگ بانویی است که در سخت‌ترین شرایط حامی و پشتیبان پیامبر بود و پیامبر را تنها نگذاشت و جبرئیل حامل سلام خداوند به حضرت خدیجه (س) بود.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری، گفت: آزاد سازی خرمشهر و روز دزفول نتیجه استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

امام جمعه دندی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: باید از حوزه مقاومت بسیج برادران و خواهران شهر دندی بخاطر برگزاری مراسم یادواره شهدای بخش انگوران و شهر دندی تشکر شود.

حسینی‌نسب در ادامه بحث خانواده به معیارهای انتخاب همسر پرداخت و گفت: ایمان و تدین و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و پایبندی به نماز و روزه از جمله معیارهای همسر گزینی است و جوانان باید این ویژگی‌ها را در انتخاب همسر مورد ملاک قرار دهند.




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 خرداد 5
زمان : ساعت 1:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381027
بازدید امروز: 94
بازدید دیروز: 211
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا