سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/1/17
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی: عدم تعصب به کالای ایرانی، باور نکردن توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به نسخه پیچی دشمن، نبود کیفیت در تولیدات داخلی از موانع تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با دعوت خود و نمازگزاران جمعه به تقوا و دوری از گناه و معصیت، دروغ را گناه کبیره دانست و اظهار کرد: مؤمن هرگاه بدون عذر دروغ بگوید، 70هزار فرشته او را لعنت می‌کنند و بوی بدی از قلبش خارج و تا به عرش خدا می‌رسد.

وی به زمینه‌ها و موانع تحقق شعار سال اشاره و با بیان اینکه یکی از عیوب ما مصرف کالاهای خارجی است، گفت: ایرانی باید به تولید داخلی تعصب داشته باشد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه جوانان ایرانی همانطور که به رنگ آبی و قرمز تعصب دارد، باید همان مقدار هم به کالای ایرانی تعصب داشته باشد، تصریح کرد: خرید تولیدات داخلی و کاهش واردات غیرضروری پایه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسینی‌نسب به موانع تحقق شعار سال هم اشاره کرد و افزود: عدم تعصب به کالای ایرانی، باور نکردن توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به نسخه پیچی دشمن، نبود کیفیت در تولیدات داخلی از موانع تحقق شعار سال است.

وی همچنین به درخواست‌های اصناف و کسبه شهر دندی از مردم مبنی بر خرید مایحتاج زندگی از فروشندگان شهر دندی اشاره و با بیان اینکه ایجاد تعادل در قیمت‌ها مردم را به خرید از فروشندگان شهر دندی تشویق می‌کند، ادامه داد: تامین مایحتاج زندگی از شهر دندی توسط مردم، به پیشرفت و توسعه شهر کمک و مردم را به زندگی و سرمایه‌گذاری در شهر دندی تشویق می‌کند.

امام جمعه دندی با اشاره به دو مناسبت مهم روز20 فروردین، قطع رابطه آمریکا با ایران در سال 59 را یکی از مناسبت‌های این روز عنوان کرد و ادامه داد: قطع رابطه آمریکا با ایران، قطع امید آمریکا از ایران و پایان سال‌ها غارتگری و چپاولگری آمریکا بود.

حسینی‌نسب به دشمنی‌ها و خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا مستکبر و ظالم است و رابطه با آمریکا فایده‌ای جز خیانت و غارت نداشت و برجام یک نمونه از غارتگری و ظالم بودن آمریکاست.

وی روز ملی فنآوری هسته‌ای و پیوستن ایران به جمع کشورهای دارای فنآوری هسته‌ای را مناسبت دیگر 20 فروردین عنوان کرد و افزود: پیوستن ایران به جمع کشورهای دارای فنآوری هسته‌ای آن هم در سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران، دشمنان ملت ایران را عصبانی کرده است، چرا که ملت ایران شعار ما می‌توانیم را در این روز به اثبات رساند.

امام جمعه دندی ثبت‌نام حوزه‌های علمیه سراسر کشور را یادآور شد و با دعوت از جوانان و نوجوانان مستعد به تحصیل در حوزه‌های علمیه، گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه لبیک به ندای قرآن کریم است که مؤمنان را به آشنایی با علوم دینی دعوت می‌کند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عده‌ای تکلیفشان جهاد با دشمن است و عده‌ای نیز تکلیفشان جهاد با جهل و تحصیل در حوزه‌های علمیه جهاد با جهل است، ادامه داد: محیط حوزه‌های علمیه یک محیط سالم و معنوی است و برکات زیادی دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله صدر و خواهرش بنت‌الهدای صدر، شهید صیاد شیرازی و شهید مرتضی آوینی، گفت: هنر شهید آوینی این بود که احکام و ارزش‌های اسلامی را در قالب هنر به تصویر می‌کشید و روایت فتح، یادگار ارزشمند این شهید اهل قلم است.

امام جمعه دندی در خطبه نخست نماز جمعه هم در ادامه بحث آداب خواستگاری گفت: دقت در انتخاب همسر با معیارهای اسلامی و به دور از احساسات و عشق کاذب از دیگر آداب خواستگاری به شمار می‌رود.

حسینی‌نسب ادامه داد: در انتخاب همسر باید دقت شود زیرا همسر امروز، مادر فردای فرزندان است و نخستین مدرسه فرزند خانواده و کلاس فرزندان دامن مادر است.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 فروردین 18
زمان : ساعت 8:38 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381263
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 116
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا