سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همایش اقتصاد مقاومتی + تصاویر
| نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: عدم وابستگی به بیگانگان و دشمنان موجب عزت واقتدار جامعه اسلامی می شود.

همایش اقتصاد مقاومتی با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب با همت حوزه مقاومت بسیج شهید چمران دندی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب در این همایش با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: شخصیت هر کس در گرو عزت و اقتدار اوست و انسان به عزت بیش از آب و غذا احتیاج دارد. لذا خداوند متعال به انسان اجازه نداده است که عزت خود را بشکند.

اما جمعه دندی به روایتی از امام صادق علیه السلام در مورد عزت اشاره کرد که امام علیه السلام می فرماید: إِنَّ اللَّهَ فَوَّضَ إِلَى الْمُؤْمِنِ أُمُورَهُ کُلَّهَا وَ لَمْ یُفَوِّضْ إِلَیْهِ أَنْ یَکُونَ ذَلِیلًا أَ مَا تَسْمَعُ اللَّهَ تَعَالَى یَقُولُ- وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ فَالْمُؤْمِنُ یَکُونُ عَزِیزاً وَ لَا یَکُونُ ذَلِیلًا قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ أَعَزُّ مِنَ الْجَبَلِ لِأَنَّ الْجَبَلَ یُسْتَقَلُّ مِنْهُ بِالْمَعَاوِلِ وَ الْمُؤْمِنَ لَا یُسْتَقَلُّ مِنْ دِینِهِ بِشَیْ‏ءٍ.خداوند اختیار همه کارها را به مؤمن داده اما این اختیار را به او نداده است که ذلیل باشد. مگر نشنیده اى که خداى تعالى مى فرماید: «عزت از آن خدا و رسولش و مؤمنین است»؟ پس، مؤمن عزیز است و ذلیل نیست. [در ادامه] فرمودند: مؤمن از کوه محکم تر است، زیرا از کوه با ضربات تیشه کم مى شود اما با هیچ وسیله اى از دین مؤمن نمى توان کاست.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه عزت انسان و جامعه اسلامی در گرو ارتباط با خداوند، ایمان به نصرت و یاری الهی و همچنین در عدم وابستگی به دیگران خصوصا بیگانگان و دشمنان است، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت مسلمانان تاکید می کند که خود را در برابر دشمنان از همه لحاظ مسلح نمایید تا به دشمنِ بیگانه وابسته نباشید.

امام جمعه دندی گفت: اقتصاد مقاومتی که اولین بار توسط رهبر حکیم و دانشمند انقلاب اسلامی مطرح شد در راستای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن می باشد که بر اساس آموزه های دینی نیز می باشد. همانطو.ر که خداوند در قرآن کریم می فرماید:یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلا یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنیکُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللّهَ عَلیمٌ حَکیمٌ:  اى کسانى که ایمان آورده اید! مشرکان ناپاکند، پس نباید بعد از امسال، نزدیک مسجدالحرام شوند! و اگر از فقر مى ترسید، خداوند هر گاه بخواهد شما را به کَرَمش، بى نیاز مى سازد; (و از راه دیگر جبران مى کند;) خداوند دانا و حکیم است.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: خداوند در این آیه نه تنها نیازمندی اقتصادی جامعه اسلامی را عامل وابستگی جامعه  می داند بلکه قطع وابستگی اقتصادی به بیگانگان را مورد تشویق قرار داده و نسبت به کسانی که نگران اختلال نظام اقتصادی خود پس از قطع رابطه با مشرکان و دشمنان هستند، یادآور می شود که چنین امری نه تنها اختلالی بوجود نمی آورد بلکه باعث رونق اقتصادی و شکوفایی آن شده و رشد و پیشرفت اقتصاد ملی را سبب خواهد شد.

امام جمعه دندی در ادامه به عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: پرهیز از اسراف، اجتناب از رشوه و مبازره با مفاسد اقتصادی از عومل تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان، به تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست چرا که در ریاضت اقتصادی تحمل سختی ها بدون هدف و امید به آینده روشن می باشد ولی در اقتصاد مقاومتی اولا تحمل سختی ها چون در مقابل حربه دشمن است ارزشمند می باشد ثانیا تحمل مشکلات هدفمند و با امید به آینده روشن می باشد مثل ماجرای شعب ابی طالب.

    



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 94 شهریور 31
زمان : ساعت 12:51 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378303
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا