سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنرانی در هیئت منتظرین صاحب الزمان(عج)
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: اهل مسجد زائران خدا هستند و خداوند به آنان در قیامت عنایت ویژه می کند.

حجت الاسلام حسینی نسب: هیئت امنای مساجد باید حداقل هر روز یک وعده برای نماز در مسجد حاضر شوند.

حجت الاسلام حسینی نسب در هیئت منتظرین صاحب الزمان (عج) شهر دندی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه هفت گروه در قیامت مورد عنایت ویژه خداوند قرار می گیرند؛ گفت: اهل مسجد نیز یکی از این هفت گروه در قیامت زیر سایه الهی قرار می گیرند.
وی به جایگاه مسجد در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه مسجد بازاری از بازار آخرت است گفت: اهل مسجد زائران خدایند و بر صاحبخانه است که به زائرش هدیه بدهد.
امام جمعه شهر دندی گفت: بر اساس روایت پیامبر اسلام(ص) مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌خوانند غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد.
حسینی نسب به نوع و نحوه رفت و آمد مردم به مسجد اشاره کرد و گفت: 1- عده ای اهل مسجدند و سعی می کنند نماز خود را در مسجد بخوانند.
2- عده ای اصلا اهل مسجد نیستند و هیچ وقت به مسجد نمی روند.
 3- عده ای در مراسم های خاص به مسجد می روند؛ مثل مجالس ترحیم، احسان در مجالس اهلبیت.
4- عده ای هم بخاطر اندک علمی که دارند فکر می کنند نباید به مسجد بیایند در حالی که برخی از اینها در مسائل شرعی و دینی کلاس اول هم نیستند.
امام جمعه بخش انگوران با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام به اهمیت حضور در مسجد اشاره کرد و گفت: یک نفر نابینا به حضور پیامبر صلی الله علیه وآله رسید و عرض کرد من نابینا هستم، صدای اذان جماعت رامی شنوم، ولی کسی نیست که دستم را بگیرد و مرا به جماعت برساند، پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: از منزل خود تا مسجد، طنابی ببند، هنگام نماز جماعت، آن طناب را بگیر و با راهنمائی آن خود را به مسجد برسان و در نماز جماعت شرکت کن.
وی با بیان اینکه وقتی دستور دین و سیره پیامبر و ائمه معصومین حضور در مسجد بوده پس تکلیف ما روشن و وظیفه سنگین است گفت: از جمله کسانی که باید حداقل هر روز یک وعده برای نماز در مسجد حاضر شوند هیئت امنای مساجد هستند و هیئت امنای مساجد باید اهل حضور و رفت و آمد به مسجد باشند و در نمازهای جماعت و برنامه های مسجد حاضر شوند.
حسینی نسب با بیان اینکه خروجی هیئت های مذهبی باید تربیت افراد صالح، نمازخوان و اهل مسجد باشد؛ افزود: شور بدون شعور و سینه زنی در هیئات بدون حضور در مساجد عمل ناقصی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 96 اسفند 8
زمان : ساعت 9:30 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381174
بازدید امروز: 106
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا