سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه دندی 94/6/27
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: عربستان سعودی باید از مسلمانان عذرخواهی کند.
با اشاره به آغاز سال تحصیلی: دانش آموزان امانت الهی در دست معلمان هستند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به 29 شهریور6 ذی ‏الحجه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و به‏دست آل‏سعود در مرداد 1366 ه.ش گفت:حج یک فریضیه عبادی سیاسی است مثل نمازجمعه . لذا حج بدون برائت ازمشرکین  کامل نیست. لذا در سال 66 حجاح بعد از برائت از مشرکین که با شعار لااله الا الله، الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل برای ادای‏ نماز مغرب روانه حرم شدند. در این لحظه نظامیان عربستان به طرف صفوف حمله کردند و با باطوم بر سر و روی زائران بی‏گناه کوبیدند. این گروه از یک‏سو و گروه دیگری نیز از بالای پله‏ ها و ساختمانها، سنگ و آجر، آهن، شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می‏ریختند. و حجاج بی گناه را کشتند.

امام جمعه دندی گفت: البته این اولین و آخرین حوادث برای برای حجاج نبود بلکه حوادث مختلفی نیز در ایام حج رخ داده که:

1-       در سال 69 بر اثر ازدحام جمعیت در تونل منتهی به مسجد الحرام و افتادن حجاج زیر دست و پای دیگران 1426کشته شده است.

2-       سال 73 در رمی جمرات بخاطر ریزش پل 270نفرکشته شدند. عربستان مدعی شد تغییراتی را برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه انجام داده‏اند تا چنین حوادثی تکرار نشود.

3-       سال 76 - آتش سوزی در منا - 340 حاجی به شهید  و 1500مجروح شدند.

4-       چهار سال بعد(سال77) شبیه همان حادثه 118تن کشته شدند.

5-       شش سال بعد (سال 82)  در روز عید قربان حادثه مشابه 244 کشته شدند. دوباره دو سال بعد باز هم یک پل در رمی جمرات ریخت و 345 نفر کشته شدند.

6-       سال 85 فرو ریختن هتل که 40سال قدمت داشته - 76نفر کشته شدند.

7-       آخرین مورد سقوط جرثقیل - 100نفر کشته که 11نفر ایرانی بوده اند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: مساله این است که دولت عربستان از هیچ‏یک از حوادث گذشته درس نگرفته است. مشکل اصلی در عربستان، سهل‏انگاری و سبک شمردن جان حجاج و عدم رعایت استانداردهای ایمنی است، این حوادث نشان‏دهنده ناتوانی عربستان در اداره حرمین شریفین و مناسک حج است. مهم‏ترین و اولین گام در پیشگیری از این‏گونه حوادث، مسؤولیت‏ پذیری و عذرخواهی مقامات سعودی از مسلمانان است، آنان حتی مسؤولیت این حادثه را برعهده نگرفتند و اعلام کردند که خداوند حجاج را کشته است و این قضا و قدر الهی بوده است. می خواهند با فتوشاپ تصویرسازی کنند که رعد و برق عامل سقوط بوده است.

امام جمعه دندی با اشاره به 31شهریور یعنی آغاز جنگ تمیلی و هفته دفاع مقدس گفت: جنگی که در سال 1359 علیه جمهوری اسلامی شروع شد، اگرچه از طرف صدام بدبخت و روسیاه بود، اما پشت سر این قضیه، یک پروژه بین‏المللی استکباری بود برای زمین‏زدن نهضت اسلامی و خاموش کردن انقلاب اسلامی.

حجت الاسلام حسینی نسب  گفت: دفاع مقدس ملت ایران  نشان داد که یک ملت در سایه اتحاد، در سایه ایمان به خدا، در سایه حُسن‏ ظن به خدای متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می‏تواند از همه گذرگاه‏های دشوار عبور کند و می‏تواند در مقابل دشمنان بایستد و می‏تواند دشمن را وادار به هزیمت و عقب‏ نشینی کند. و وظیفه ما زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، اهداف شهدا و عمل به وصایای آنهاست. ما مدیون شهدا هستیم. مبادا اهداف آنها را فراموش کنیم.

امام جمعه دندی 9 ذی‏الحجه روز عرفه - روز نیایش‏ را مورد توجه قرار داد و گفت:در روایتی از حضرت صادق(ع) آمده است: «کسی‏که در ماه رمضان آمرزیده نگردد، تا رمضان آینده آمرزیده نمی‏گردد مگر این‏که روز عرفه را درک کند.» به‏عبارت‏دیگر تنها امید کسانی‏که در ماه رمضان بخشیده نشده‏اند؛ روز عرفه می‏باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب  گفت: بهترین عمل در روز عرفه، دعا است و در میان روزهای سال، این روز برای دعا امتیاز ویژه‏ای دارد. مخصوصا دعای عرفه. انشالله دعای پرفیض عرفه در این مکان مقدس(مسجد جامع دندی) با حضور شما مردم مومن برگزار خواهد شد. 

امام جمعه دندی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و با تبریک آغاز سال تحصیلی به معلمان، دانش آموزان و به همه دوستداران علم  گفت: یک نکته به معلمان عرض می کنم و آن اینکه دانش آموزان امانت الهی در دست شما هستند آنها را الهی تربیت کنید. معلمی شغل انبیاست مثل پیامبر انها را به سوی معنویت و صراط مستقیم هدایت نمایید. دانش آموزان نیز قدر علم آموزی، قدر معلمان و احترام انها را نگه دارند.

امام جمعه دندیبه 10 ذی‏الحجه عید سعید قربان اشاره کرد و گفت:عید قربان عید بزرگ مسلمانان است روزی است که به پیروی از ابراهیم خلیل باید تسلیم مطلق خداوند شد. باید بنده واقعی بودن را در عمل نشان داد. باید منیت را درون نفس کشت.

خطیب جمعه دندی گفت: یکی از کارهایی که امروزثواب دارد قربانی کردن است. امام صادق(ع) در پاسخ پرسشی، در مورد فلسفه قربانی فرمودند: با اولین قطره‏ای که از خون قربانی بر زمین می‏چکد، صاحب آن قربانی آمرزیده می‏شود و این بدان جهت است که معلوم شود که چه کسی بدون چون و چرا و از سر عشق و تسلیم، اطاعت می‏کند.

حجت الاسلام حسینی نسب همچنین سالروز آزادی سازی سوسنگرد و 27شهریور روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت سیدمحمدحسین  شهریار را گرامی داشت.

امام جمعه دندی در پایان از بخشدار محترم انگوران و اداره تعزیرات شهرستان بخاطر پیگیری تذکر امام جمعه در مورد عدم نظارت و کنترل قیمت میوه و اجناس در شهر دندی تشکر کرد.




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 94 شهریور 27
زمان : ساعت 3:16 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378381
بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا