سفارش تبلیغ
صبا ویژن
افتتاحیه حوزه علمیه خواهران شهرستان ماهنشان + تصویر
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: تحصیل علوم دینی  فضیلت بیشتری دارد واگر همراه با اخلاص باشد، چنین عالمی قلوب مردم را تسخیر می کند.

مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خواهران شهرستان ماهنشان در سال تحصیلی جدید، با حضور ائمه جمعه شهر های ماهنشان و دندی و سایر مسئولان و جمعی از مردم ماهنشان در سالن کتابخانه شهید رجائی شهرستان ماهنشان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی، تحصیل علوم دینی را با فضیلت ترین علم دانسته و با اشاره به روایات گفتند: فرشتگان الهی بالهای خود را زیر پای دانشجویان علوم دینی پهن می کنند.

امام جمعه دندی گفت، تحصیل در علوم دینی واجب کفایی است.اما طبق نظر برخی از مراجع برای کسانی که شرایط، استعداد و علاقه داشته باشند واجب عینی می شود.

جحت الاسلام حسینی نسب در ادامه به ویژگی های طلبه موفق اشاره کردند و خلوص نیت، نظم و پشتکار را از ویژگی طلبه موفق عنوان کرد و گفت: اخلاص در موفقیت و تاثیر گذاری اعمال انسان نقش بسزایی دارد.

امام جمعه شهر دندی گفت: علم دینی همانطور که بیان شد فضیلت بیشتری دارد واگر همراه با اخلاص باشد، چنین عالمی قلوب مردم را تسخیر می کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان نفوذ علماء در قلوب مردم و جامعه به مساله تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت، بعد از تحریم تنباکو جنبش عظیمی به راه افتاد و حتی در کاخ ناصرالدین شاه نیز قلیان ها را شکستند.

امام جمعه دندی در پایان به  نمونه دیگری از نفوذ علماء در جامعه اشاره کرد و گفت: در یکى از سفرهاى اروپا که ناصر الدین شاه به انگلستان رفته بود ملکه آن روز (الیزابت ) دستور داد تا ارتش انگلیس در روز معینى در حضور شاه ایران رژه بروند، تا شاه ایران ارتش و نیروى نظامى دولت انگلیس را از نزدیک ببیند و بیش از پیش مرعوب آن واقع شود. ارتش انگلستان در روزى که از طرف ملکه تعیین شده بود با تمام ساز و برگ نظامى در حضور ملکه انگلستان و ناصر الدین شاه رژه رفت. پس از پایان رژه ملکه الیزابت براى آن که بداند قدرت ارتش انگلیس تا چه حد در روحیه شاه ایران م?ثر واقع شده از ناصرالدین شاه پرسید: 

ارتش ما چگونه بود؟ ناصر الدین شاه جواب داد: بسیار نیرومند و مجهز بود. سپس ملکه با پوزخندى از شاه ایران پرسید که ارتش شما در ایران چگونه است و قواى نظامى شما در چه حدى است ؟

اتابک اعظم که در حضور شاه ایران و ملکه الیزابت ایستاده بود، مى گوید: من خود فکر کردم که شاه ایران در پاسخ ملکه انگلیس چه خواهد گفت ؛ زیرا اگر حقیقت امر را اظهار نماید آبروى ملت ایران مى رود و در برابر ملکه انگلیس و اطرافیانش به خطر خواهد افتاد، چون ارتش ما در برابر ارتش انگلیس بسیار ناچیز است و اگر در پاسخ خلاف واقع سخن گفته و به دروغ لاف بزند، آنها از تمام تشکیلات کشور ما مطلع و آگاه هستند.

ولى ناگاه دیدم که ناصر الدین شاه پاسخ عجیبى داد که ملکه انگلستان واطرافیان او را به حیرت انداخت ؛ زیرا در جواب ملکه گفت : « ما در ایران یک عدد معینى نظامى و ارتش داریم که فقط به منظور حفظ انتظامات داخله کشور است ، اما اگر روزى مملکت ما مورد تهاجم و تجاوز یک دولت بیگانه واقع شود، در آن روز پیشواى روحانى و مذهبى مسلمین دستور دفاع از مملکت را صادر مى کند و اگر چنین دستورى از طرف او صادر گردد، تمام افراد کشور از زن و مرد و بزرگ و کوچک سرباز و نظامى هستند و براى دفاع از کشور بر مى خیزند، حتى در آن روز من که پادشاه کشورم،مانند یکى از سربازان باید به حکم وظیفه مذهبى در جبهه جنگ به دفاع مشغول گردم.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: اطاعت مردم از رهبری و ولایت فقیه و تاثیر گذاری بیانات مقام معظم رهبری در جهان اسلام  و کل دنیا را از نمونه های نفوذ علماء در جامعه دانست و برای طلاب جدیدالورود آرزوی موفقیت کرد.

 




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 شهریور 25
زمان : ساعت 2:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378266
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 87
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا