سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ازدواج آسان، سنت پیامبر
برچسب ها: اخبار (756)، مصاحبه ها (18)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: محبوبترین بنا و سنت پیامبر ،  تشکیل خانواده است.
حجت الاسلام حسینی نسب امروز در گفت و گو با خبر نگار اوج بیداری ضمن تبریک اول ذیحجه، سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام گفت: محبوبترین بنا و سنت پیامبر ،  تشکیل خانواده است.

امام جمعه دندی با اشاره به ازدواج آسان گفت: محبوبترین بنا و سنت پیامبر ،  تشکیل خانواده است ولی امروزه با مشکلاتی مواجه شده است که با درنظر نگرفتن راه حل آسان ، دغدغه های فکری و معضلات فراوانی به وجود آمده ودر پی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی نسب امروز در گفت و گو با خبر نگار اوج بیداری ضمن تبریک اول ذیحجه، سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها به همه اردتمندان و محبان اهل بیت علیهم السلام، اظهارکرد:  در مورد ازدواج اولا ازدواج از سنت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است و هر کس ازدواج کند نصف ایمان خود را بدست می آورد. ثانیا محبوبترین بنا در نزد خداوند تشکیل خانواده است.

وی افزود: متاسفانه این سنت پیامبر ، با مشکلاتی مواجه شده است که یکی از آنها مهریه های زیاد است، حتی در روایات نیز نکوهش شده و یکی از نشانه های شوم و بدیمن بودن زن را مهریه زیاد دانسته اند.

امام جمعه دندی اضافه کرد: از نظر شرعی نیز برخی از مراجع معظم تقلید می گویند اگر مرد با اینکه می داند توان پرداخت مهریه ای که در حین عقد قبول می کند را ندارد ، نشانه سفاهت مرد است و تبدیل به مهرالمثل می شود.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: مشکل دوم جهیزیه های زیاد است که بعضی تجملاتی است و بعضی نیز در اول زندگی ضروری نیست و بعدا نیز می شود تهیه کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها در این دو مورد تجدید نظر کنند و از حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام الگو بگیرند جوانان به راحتی می توانند ازدواج کنند، اگر والدین در این موارد سختگیری کنند و جوان هم بخاطر عدم ازدواج مرتکب گناه شود ،والدین نیز در گناه آنها شریکند.

امام جمعه دندی اظهارکرد: یکی دیگر از مشکلات ازدواج عروسی هاست که متاسفانه همراه با گناه است، اختلاط زن و مرد، موسیقی حرام و پخش موسیقی به بیرون از منزل همه از مصادیق گناه است که کسی نسبت به آنها دقت نمی کند و بین شادی مشروع و گناه فرقی نمی گذارند ،امروز آنچه در عروسی ها اتفاق می افتد گناه است نه شادی و اول زندگی زوجین با گناه شروع می شود. گناه موسیقی حرام، گناه رقص؛گناه گرفتن شاباش و مانند اینها،  که قطعا در زندگی زوجین تاثیر خواهد داشت.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : دوشنبه 94 شهریور 23
زمان : ساعت 11:0 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378234
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 87
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا