سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه 94/6/20
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر

 

امام جمعه دندی:
مردم و مسئولان نباید سابقه دشمنی آمریکا را فراموش کنند.

ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهترین الگو در مسئله ازدواج برای جوانان است.

حجت الاسلام حسینی نسب امام حمعه دندی به 20شهریور مصادف  با 11سپتامبر سالروز حمله به برجهای دوقلوی آمریکا اشاره کرد و گفت: با اینکه بلافاصله بعد از این حادثه رئیس جمهور آمریکا مسلمانان را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد ولی تحقیقات مستقل نشان می دهد که این حادثه توسط آمریکا و عوامل صهیونیستی انجام شد تا منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه خاورمیانه تثبیت کند.

امام جمعه دندی گفت: آمریکا به دنبال این حادثه با شعار دروغین مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کرد در حالی که خود محور تروریسم است و از رژیم تروریسم صهیونیستی حمایت می کند و در برخی کشورها دخالت یا کودتا انجام می دهد که همه اینها از مصادیق تروریسم است.

خطیب جمعه دندی، به اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: این ازدواج برای ما عاشقان و محبان اهلبیت درسها و پیامهایی دارد از جمله:

1-      مهریه ها باید الگو گرفته از مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها باشد که 500درهم (5/4 گرم طلاست). بر اساس روایات مهریه زیاد زن نشانه شؤم و بدیُمن بودن زن است و بر اساس نظر برخی فقهاء نیزدرصورت عدم توان مرد تبدیل به مهرالمثل می شود. 

2-    جهیزیه ها باید در حد نیاز و ضرورت تأمین شود. برخی ازجهیزیه ها تجملاتی است و برخی غیر ضروری است که اگر اینها از هزینه های ازدواج  کم شود جوانان راحتر می توانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

3-   عروسی ها نیز باید بدور از گناه و حرام باشد. گناه و معصیت الهی در هر حال گناه نوشته می شود چه عروسی چه در غیر عروسی. در اولین صبح عروسی پیامبراز حضرت علی علیه السلام سوال می کند : همدم و همنشنین خود را چگونه دیدی؟ امام علی علیه السلام فرمود: بهترین همنشین برای طاعت و بندگی خدا.

حجت الاسلام حسینی نسب، به سالروز کشتار فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: در این دو اردوگاه 20هزار فلسطینی سکونت داشتند که به دستور آریل شارون ساکنان این اردوگاه ها به خاک و خون کشیده می شوند که در روز جنایت، 3297 نفر شهید و جنازه 1800 نفر در کوچه و خیابان رها می شود.

امام جمعه دندی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان باید هشدار رهبر فرزانه انقلاب را جدی بگیرند و مراقب نفوذ آمریکا در کشور باشند و دشمنی که از در خارج شده از پنجره برنگردد.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران بخاطر اسلام و انقلاب اسلامی است و انرژی هسته ای و مانند اینها بهانه است گفت: طبق آیه شریفه "فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِن تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَث" مَثَل آمریکا نیز مَثَل  سگ هاری است که چه با او مذاکره کنی چه مذاکره نکنی، پارس خواهد کرد. لذا مردم و مسئولان نباید سابقه دشمنی آمریکا را فراموش کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب، یاد و خاطره آیت الله مدنی امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب را که توسط منافقین در محراب نماز جمعه به شهادت رسیده را گرامی داشت .

امام جمعه دندی در پایان با بیان زندگانی امام جواد علیه السلام و ذکر مصائب آن حضرت ، شهادت امام نهم شیعیان را تسلیت گفت.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 94 شهریور 20
زمان : ساعت 4:6 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381094
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا