سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: 9 دی، انقلابی دیگر برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بود.

امام جمعه شهر دندی: مشکل اقتصادی از عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان در انگوران و شهر دندی است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به ادامه بحث حقوق فرزندان پرداخت و اظهار داشت: عدالت بین فرزندان و علم‌آموزی به آنها نشانه تقوا و از حقوق فرزندان است    .
وی با اشاره به جایگاه علم در اسلام و با ابراز نگرانی از ترک تحصیل و عدم تمایل نوجوانان و جوانان منطقه به علم‌آموزی، گفت: علم نور است که در آیات و روایات بر اهمیت آن تاکید شده است    .
امام جمعه شهر دندی ترک تحصیل حدود 25 نفر از دانش‌آموزان سال قبل بخش انگوران و شهر دندی را در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار داد و با بیان اینکه مخالفت اولیاء، عدم تمایل دانش‌آموز و مشکل اقتصادی از جمله عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان بخش انگوران و شهر دندی است، گفت: مخالفت والدین از تحصیل و علم‌آموزی فرزندان، ضایع کردن حق فرزندان است   .
وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی از جمله عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان است، گفت: آموزش و پرورش نباید با دریافت هزینه‌هایی مثل کمک به مدرسه و مانند اینها مشکل اقتصادی خانواده‌ها را تشدید کند.
حسینی نسب مدرک‌گرایی و تحصیل با هدف اشتغال را آفت علم‌آموزی دانست و گفت: علم‌آموزی باید به خاطر ارزش علم باشد و رواج پایان نامه نویسی، خرید مدرک با پول از عوامل تحصیل با هدف اشتغال است که باعث بی‌سوادی فرد و جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه 98 درصد معلمان بخش انگوران و شهر دندی غیر بومی هستند و نبود معلم بومی و یا عدم اسکان آنها در منطقه از جمله دلایل این مسئله است، گفت: یکی از عوامل ترک تحصیل و عدم تمایل به ادامه تحصیل، وجود شرکت‌های منطقه است و والدین و نوجوانان اشتغال در شرکت‌ها را بر تحصیل و علم‌آموزی ترجیح می‌دهند در حالی اگر آینده نگری کنند این کار بر ضرر مردم و منطقه است.
خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به هفته بصیرت و سالروز حماسه نهم دی، گفت: نهم دی بعنوان یک روز پرافتخار در تاریخ انقلاب ماندگار شد.
حسینی نسب با بیان اینکه 9 دی، انقلابی دیگر برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بود، گفت: خروش انقلابی ملت با بصیرت نشان داد که هرگز از ارزش‌های دینی و انقلابی عقب‌نشینی نخواهند کرد. 
وی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: ایمنی ساختمان‌ها و منازل در برابر بلایای طبیعی از عوامل کاهش خسارت جانی و مالی به ساکنان است.
امام جمعه شهر دندی با اشاره به برنامه دولت در مقاوم‌سازی و پرداخت وام از سوی دولت، گفت: تسهیل امور در این باره از سوی مسئولان باعث ترغیب مردم به مقاوم سازی می شود.
وی همچنین با تبریک روز ثبت احوال و تقدیر از کارکنان این اداره، سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت امام حسن عسگری(ع) را تبریک گفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 دی 2
زمان : ساعت 9:39 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380899
بازدید امروز: 177
بازدید دیروز: 236
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا