سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی
| نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: رژیم صهیونیستی سرزمین ندارد تا اینکه پایتختی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز این هفته شهر دندی با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوا و ترک گناه اظهار کرد: بهره‌مند شدن از نعمت‌های الهی در بهشت از ثمرات تقوا است .

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با بیان اینکه فرمان حضرت امام(ره) با هدف قطع سلطه  فرهنگی بیگانگان از کشور و استقلال فرهنگی بود، افزود: استقلال فرهنگی مهمترین رکن استقلال هر کشور است و استقلال فرهنگی از اصول مهم استقلال سیاسی و اقتصادی است.

امام جمعه دندی اسلامی کردن دانشگاه‌ها، پرورش نیروی انقلابی در دانشگاه‌ها و جلوگیری از ورود عناصر ضد انقلاب به دانشگاه‌ها را از وظائف شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد: فرهنگ بخش مظلوم کشور است و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد جبهه فرهنگی نظام اسلامی را تقویت کند.

حسینی‌نسب به سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب توسط منافقین اشاره کرد و با تجلیل از شخصیت این عالم انقلابی، افزود: نماز جمعه غالبا مورد حمله و تخریب دشمنان بوده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و محل آگاهی بخشی و تجزیه و تحلیل مسائل مهم کشور و جهان است و لذا به همین خاطر یک زمان ائمه جمعه را ترور و به شهادت می‌رساندند و یک زمان نیز از طرح مسائل مهم کشور یا منطقه در نماز جمعه عصبانی می شوند، افزود: ائمه جمعه مستقلانه مواضع نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را در خطبه های نماز جمعه تبیین و تشریح می‌کنند.

امام جمعه دندی با بیان اینکه نماز جمعه، محل دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و اهداف شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و یاد شهیدان نباید فراموش شود البته بهترین راه زنده نگهداشتن یاد شهدا، حرکت در مسیری که شهدا به ما نشان داده‌اند.

حسینی‌نسب با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری زکات به تشریح اهمیت این فریضه الهی پرداخت و با بیان اینکه زکات مکررا در قرآن، به ویژه در کنار نماز آمده، ادامه داد: نماز رابطه با خدا و زکات رابطه با مخلوق خدا است.

وی با اشاره به اینکه اگر فقیری گرسنه بخوابد، گناهش بر عهده کسی است که زکات واجب خود را نپرداخته، اظهار کرد: هر کس در پرداخت زکات کوتاهی کرده، باید از درگاه الهی طلب عفو و بخشش نماید.

خطیب جمعه شهر دندی از خمس و زکات به عنوان دو واجب الهی یاد کرد و گفت: زکات حق فقرا و خمس حق امام زمان(عج) و حق سادات فقیر است و هر کس خمس و زکات ندهد، آتشی است که به شکم خود می‌ریزد.

حسینی‌نسب به سالروز معرفی عراق به عنوان آغاز جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: این مسأله حقانیت ایران را ثابت و نشان داد که جمهوری اسلامی اهل حمله و تجاوز نیست.

وی با محکوم کردن دستور ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس گفت: رژیم صهیونیستی سرزمین ندارد تا اینکه پایتختی داشته باشد و این کار رئیس جمهور آمریکا، مسلمانان را متحدتر خواهد کرد.

امام جمعه دندی تاکید کرد: قدس متعلق به مسلمانان است و این کار رئیس جمهور آمریکا نوعی خودکشی و آغاز انتفاضه جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود

.

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 آذر 18
زمان : ساعت 10:29 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381257
بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 116
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا