سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام صبحی: سنت وقف از مهم‌ترین تمهیدات اسلام در تامین آینده مسلمانان است.

حجت‌الاسلام وهاب صبحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دندی با اشاره به وقایع جنگ جهانی اول اظهار کرد: در این جنگ جهانی از سلاح‌های شیمیایی برای نخستین بار استفاده شد، به گونه‌ای که انبوه مناطق غیرنظامی بمباران هوایی شدند و نیز در این سده، کشتار غیرنظامیان در ابعادی گسترده رخ داد .

وی به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: وقتی جهل و بی‌خبری، جامعه‌ای را از پای درآورد، یا شبهه‌ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم ترین کارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می‌تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتاب خوانی است.

امام جمعه موقت دندی توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین یادآور شد و ادامه داد: از رسول گرامی اسلام روایت شده است که فرمود: «هرگاه که مؤمنی از دنیا برود و یک ورق از خود بر جای گذارد که در آن دانشی مکتوب است، همان برگه در روز قیامت، میان او و آتش، پوشش و مانعی خواهد بود.

صبحی یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تامین آینده مسلمین و فرزندان ایشان، پایه‌ریزی سنت حسنه وقف دانست و ادامه داد: بر این اساس است که چنان که پیامبر و اهل بیت مکرم ایشان نیز در زمان حیات گهربار خویش نه تنها در پی احسان و نیکی به اطرافیان و مسلمانان بودند، بلکه به دلیل آینده نگری و تامین منافع و مصالح مسلمین به طور عملی به دیگران سنت نیکوی وقف را آموزش می دادند.

وی تاکید کرد: تاریخ اسلام آکنده از موقوفات و صدقات گران‌سنگ این پیامبر و اهل بیت مکرمش است که مطالعه آنها ضرورت و اهمیت طرح بحث درباره وقف را نمایان می‌کند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 آبان 20
زمان : ساعت 9:9 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377882
بازدید امروز: 224
بازدید دیروز: 215
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا