سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنرانی در کمیته امداد امام ره استان زنجان
| نظر

حجت الاسلام حسینی نسب: کمیته امداد که برای رفع فقر اقتصادی تلاش می کند، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهر دندی: در کنار رفع فقر اقتصادی، باید برای رفع فقراخلاقی، اعتقادی و فرهنگی نیز تلاش شود.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی ساعت 7:30 صبح امروز به مناسبت ماه صفر در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد امام ره استان حضور و در جمع آنان سخنرانی کرد.
امام جمعه شهر دندی در این مراسم با اشاره به آیات و روایات و سیره انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام در دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان گفت: همه ی انسانها ، عیال خدای بزرگ هستند و کسی در پیشگاه او محبوب و عزیز است که انفاق و بخشش بیشتری به عیال خدا انجام دهد.
حسینی نسب به ارزش و جایگاه انفاق و صدقات در دین اسلام اشاره کرد و گفت: طبق روایات بخشندگان سه قسم هستند؛ اَلمُعطُمون ثلاثهّ : اللهُ رَبّ العالمین وَصاحبُ المالِ وَالّذی یَجری عَلی یَدِهِ : 1. خدای بزرگ 2. صاحب مال 3. آن کسی که صدقه و بخشش با همت و تلاش او به دست نیازمندان می رسد.
وی گفت: کارکنان کمیته امداد نیز همردیف با خداوند متعال و بخشنده مال، بخاطر اینکه کمک های خیّران را به دست نیازمندان می رسانند، بخشنده محسوب می شوند.
امام جمعه شهر دندی به انواع فقر در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه در کنار رفع فقر اقتصادی، باید به رفع فقر اخلاقی و رفع فقر اعتقادی و فرهنگی نیز اهمیت داده شود، گفت: فقر مالی غالبا ابتدا به فرد فقیر آسیب می رساند و در درجه بعد جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد ولی فقر اخلاقی در درجه اول اجتماع را آلوده  می کند.
حسینی نسب با بیان اینکه متاسفانه کسی برای رفع مشکلات و آلودگی های اخلاقی و اعتقادی اقدام شایسته ای انجام نمی دهد و نسبت به آلودگی های اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی مثل بی حجابی، ترک نماز، تهمت و شایعه پراکنی و ... اهمیت داده نمی شود، گفت: لازم است کمیته ای هم برای رفع فقر اخلاقی و فقر اعتقادی تشکیل شود.
وی گفت: کسی که پایبند به ارزشهای اسلامی نیست و از دستورات اهلبیت علیهم السلام تبعیت نمی کند، او هم فقیر است.
امام جمعه شهر دندی کمیته امداد امام را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با تقدیر از عملکرد این اداره گفت: مشکلات از جمله فقر در زمان معصومین علیهم السلام هم بوده و حکومت اسلامی هم از آن مستثنی نیست و فقر واقعی در زمان حکومت امام زمان عج ریشه کن خواهد شد.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 96 آبان 10
زمان : ساعت 9:48 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380857
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 236
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا