سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشست روشنگری
| نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: غیرانقلابی نمی تواند از انقلاب پاسداری کند.

امام جمعه دندی: پاییندی به ارزشها،شناخت و حرکت در مسیر اهداف انقلاب و دشمن شناسی از نشانه های انقلابی گری است.

نشست معرفتی و بصیرتی به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی صبح امروز ساعت 9:30 با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی در مدرسه خاتم الانبیاء شهر دندی برگزار شد .

حجت الاسلام حسینی نسب در این نشست با تجلیل از مقام شهید فهمیده به ویژگی های این شهید بسیجی و دانش آموز اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده با اینکه به سن تکلیف نرسیده بوده و 13ساله بود اهل مسجد بود و نمازهای یومیه را می خواند. وی شیفته و عاشق امام (ره) بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرامین امام داشت. او می گفت: امام هر چه اراده کند، همان را انجام خواهم داد و من تسلیم او هستم.

امام جمعه دندی با اینکه مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید دارند به دلیل تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: آنهایی که انقلاب کردند انقلابی بودند و اگر می خواهیم آرمانهای انقلاب بماند باید انقلابی بمانیم و لذا پاسدار انقلاب باید خودش نیز انقلابی باشد چرا که غیرانقلابی نمی تواند از انقلاب اسلامی پاسداری کند.

وی به معنا و مفهوم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه انقلاب غیر از منقلب شدن است چرا که منقلب شدن مقطعی است، گفت: انقلاب یعنی با تمام وجود تغییر یافتن و یک شخصیت انقلابی، انقلابش حاصل مجموعه ای از اعتقاد و ایمان و یقین است که برگرفته از یک معرفت عمیق است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلابی بودن در زبان نیست بلکه در عمل باید نشان داده شود به نشانه ها و شاخصه های شخص انقلابی اشاره کرد و گفت: پایبندی به ارزشهای اسلام و عمل به دستورات اسلام، شناخت اهداف انقلاب و حرکت در مسیر اهداف، دشمن شناسی و عدم تبعیت از دشمن، حفظ استقلال همه جانبه کشور و رعایت تقوا از نشانه های انسان انقلابی است.

وی به دشمنی دشمنان خصوصا آمریکا اشاره کرد و گفت: برجام و مساله تولید موشک از جمله مسائل روز و نمونه هایی از دشمنی آمریکا با ملت ایران است و شما دانش آموزان پاسخ دشمنی آمریکا را در راهپیمایی  13 آبان روز مبارزه با استکبار خواهید داد.

امام جمعه شهر دندی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: شعار انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست و شخص انقلابی باید استقلال کشور را در همه مسائل حفظ کند و نباید کشور در مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان وابسته باشد.

حسینی نسب با بیان اینکه فرهنگ ما مسلمان یک فرهنگ غنی است و پشتوانه آن قرآن و اهلبیت علیهم السلام است گفت: خطرناکترین وابستگی، وابستگی فرهنگی است که منجر به وابستگی سیاسی و اقتصادی نیز می شود.

وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بیان معنای آن گفت: شما دانش آموزان نیز باید در حد توان مثل خرید کیف، کفش، لباس و پارچه ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنید.

امام جمعه شهردندی دانش آموزان را به رعایت تقوا و دوری از گناه توصیه کرد و گفت: از فضای مجازی و اینترنت در راه صحیح استفاده کنید.

 

وی در پایان از جوانان و دانش آموزان خواست هر هفته شبهای جمعه ( پنج شنبه ها ساعت 21) در هیئت جوانان و نوجوانان ثارالله که در زیرزمین مسجد جامع شهر دندی برگزار می شود، شرکت کنند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 96 آبان 9
زمان : ساعت 9:51 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380923
بازدید امروز: 201
بازدید دیروز: 236
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا