سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، هیئت امناء مساجد و پایگاه ها
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

 

 همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج با حضور ائمه جمعه شهرستان های ماهنشان و دندی در ماهنشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زنجان حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه دندی، در همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج که در شهرستان ماهنشان زنجان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: مردم ایران باید قدردان حضرت امام کاظم باشند چرا که در ایران اسلامی در پناه فرزندان این امام عزیز زندگی می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم غفلت از جنبه های آموزشی و سیاسی مسجد در کنار عبادی بودن آن افزود: اگر چه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال بوده و علت نامگذاری آن به مسجد به این سبب است که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه الهی است، اما نباید از جنبه های دیگر آن از جمله کارکردهای اجتماعی، عبادی، آموزشی و سیاسی غافل شد.

امام جمعه دندی در ادامه با اشاره به دلایل اصلی ساخت مسجد تصریح کرد: فلسفه و دلیل اصلی ساخت مسجد از سوی پیامبر اسلام (ص) برگزاری نمازجماعت بود که البته در مسجد افزون بر ثوابی که شامل حال افراد می شود، این خانه الهی در زمین سبب ایجاد آرامش روحی، پرهیز از گناه، فساد و تقرب به خداوند متعال است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به غفلت از کارکردهای دیگر مسجد در جامعه امروزی تأکید کرد: اگر معنای عبادت را به حل مشکلات اجتماعی توسعه داده و به کارکرد مساجد از صدر اسلام تاکنون توجه کنیم، نقش اجتماعی مسجد پررنگ تر می شود چرا که در صدر اسلام مساجد تنها کاربرد عبادی نداشت بلکه ارائه موعظه های مذهبی، پناهگاه بی پناهان، محل رفع مشکلات مردم، رسیدگی به امور مجرمان و مرکزی برای تعلیم و تعلم از جمله کارکردهای دیگر مسجد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیر گذار مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش اجتماعی سیاسی مساجد در زمان انقلاب نیز به همین شکل بود و مردم اگر به سیاست ها و برنامه های رژیم شاهنشاهی اعتراض داشتند در مساجد تجمع می کردند که به عنوان مثال می توان به تجمع مردم در مسجد گوهرشاد بر علیه دین زدایی و کشف حجاب از سوی رضا شاه اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص مسجد و عملکردهای آن اظهار داشت: محراب یعنی محل حرب و جنگ؛ خواه جنگ با شیطان با عبادت کردن باشد و یا جنگ با طاغوت های زمان که با برگزاری راهپیمایی ها، تظاهرات و مبارزه با دشمنان از مسجد شروع می شود./949/پ203/ب4



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 شهریور 4
زمان : ساعت 11:0 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381105
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا