سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی
| نظر

حجت الاسلام حسینی نسب: آمریکا مصداق استکبار است که هدفش از بین بردن موجودیت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه دندی: انسان غیرتمند در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستد و علت پویایی عاشورا همین است. 

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و حرکت در مسیر بندگی، اظهار کرد: هدف از خلقت انسان معرفت و بندگی است که هر دو از مصادیق تقوا است.

وی با اشاره به حضور مردم به ویژه جوانان در مراسم‌های سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، گفت: عاشورا آغاز یک حرکت انقلابی در درون افراد و جامعه است و پایان آن نیست.

امام جمعه دندی تاکید کرد: هر چند دهه نخست محرم و عاشورا گذشت ولی خالق عاشورا و قهرمان محرم یعنی امام حسین(ع) و شخصیت قهرمان کربلا جاودانه است.

حسینی‌نسب به علل جاودانگی عاشورا اشاره کرد و افزود: شخصیت و خالق حماسه، یاران با وفای امام حسین(ع) و اهداف شهید کربلا از عوامل موثر در جاودانگی عاشورا به شمار می‌رود.

وی ایثار و فداکاری، تکریم انسان، غیرت حسینی و استقامت و ایستادگی را از زیبایی‌های عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: اکنون نیز اگر در دنیای اسلام ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است به پیروی از شعار هیهات منا الذله امام حسین(ع) انجام می‌شود.

خطیب جمعه شهر دندی با بیان اینکه ایستادگی در برابر مستکبران، پیام جاودانه عاشورا است، گفت: آمریکا مصداق استکبار است که هدفش از بین بردن موجودیت جمهوری اسلامی است.

حسینی‌نسب به کارشکنی‌ها و عهد شکنی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: با همه تلاش‌هایی که مذاکره کنندگان کردند و حمایت‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند  و عبور از خط قرمزهایی که شد، اما با همه اینها آمریکا ظالمانه و مستکبرانه در برابر برجام عهد شکنی می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان عاشورایی غیرتمند است، گفت: انسان غیرتمند در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستد و علت پویایی عاشورا همین است.

امام جمعه دندی با تاکید بر حفظ پیام‌ها، درس‌ها و زیبایی‌های عاشورا ادامه داد: عده‌ای تا غروب عاشورا عزادارند و فردای آن مثل بادکنک خالی شده و دوباره همه چیز را فراموش می‌کنند و این نشانه عزاداری‌های خشک و بدون معرفت است.

خطیب جمعه دندی به مجالس پرشور و پرمحتوای مراسم‌های عزاداری به ویژه با حضور جوانان اشاره کرد و از همه کسانی که در پرشور برگزار شدن مجالس عزای امام حسین(ع) نقش آفرینی کردند، از جمله علما و روحانیون به خاطر سخنرانی پرمحتوا، از زنان، مردان، جوانان و نوجوانان به خاطر حضور پرشور و شعور، از هیئات مذهبی، هیأت امنای مساجد و از نیروهای انتظامی و نظامی به خاطر تأمین امنیت و نظم، باید تقدیر و تشکر شود.

حسینی‌نسب با اشاره به حضور مردم در نماز ظهر عاشورا و قدردانی از شهرداری و شورای شهر، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، ستاد نماز جمعه و جوانان که زمینه برگزاری نماز ظهر عاشورا را فراهم کردند، گفت: باید از صدا و سیمای مرکز استان که عزاداری‌های مردم ولایت‌مدار بخش انگوران و شهر دندی را منعکس کردند قدردانی هم کرد.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، افزود: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تلاش برای حاکمیت ارزش‌ها و ولایت‌مداری از خدمات این نیروی زحمتکش است و در یک کلام اقدامات نیروی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 مهر 15
زمان : ساعت 12:39 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380666
بازدید امروز: 180
بازدید دیروز: 227
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا