سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی
| نظر بدهید

امام جمعه دندی: کشتار میانمار بیانگر به تمسخر گرفته شدن جایزه صلح نوبل است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی ‎نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و ترس از حساب و کتاب و علم و نظارت خداوند اظهار کرد: در روز قیامت نزدیکترین مردم به خداوند کسانی هستند که در دنیا از خداوند می‌ترسیدند و تقوا را رعایت می‌کردند.

وی به روز مباهله اشاره کرد و گفت: روز مباهله روز اثبات حقانیت اسلام و از افتخارات مسلمانان است.

امام جمعه دندی با اشاره به 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره انسان در شأن اهل‌بیت پیامبر(ص) افزود: این روز به عنوان روز تکریم خانواده نامگذاری شده است و خانواده پیامبر(ص) بهترین الگو برای خانواده‌ها محسوب می‌شوند.

حسینی‌نسب به ویژگی‌های خانواده مورد پسند اهل‌بیت پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و ادامه داد: خانواده مورد پسند اهل‌بیت (ع) خانواده‌ای است، که زن و شوهر با هم مهربان و صمیمی باشند، به همدیگر محبت کنند و حقوق یکدیگر را رعایت و والدین نسبت به تربیت فرزندان احساس مسئولیت و فرزندان نیز احترام والدین را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه هیچ فرهنگی به اندازه فرهنگ اسلام به نقش خانواده ارزش قائل نیست، گفت: همه تلاش دشمن بر این است، که نهاد مقدس خانواده را به ابتذال و اباحی گری بکشاند و بی حجابی، روابط دختر و پسر، ارتباط نامشروع، اعتیاد و ماهواره از نقشه‌های شوم دشمن برای نابودی خانواده‌ها است.

امام جمعه دندی به آغاز ماه محرم، ماه عزای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: یک پیام عاشورا این است که خانواده اسلامی، حضرت امام حسین(ع) و زینب کبری(س) تربیت می‌کند و برای حفظ ارزش‌ها احساس مسؤولیت کرده و در مقابل فساد و ناهنجاری‌ها ایستادگی می‌کند.

حسینی‌نسب به دومین پیام و درس عاشورا اشاره و تاکید کرد: دومین پیام عاشورا این است، که انسان حسینی هیچ وقت با دشمن سازش نمی‌کند و سازش با دشمن را ذلت می‌داند و با ظلم و استکبار مقابله می‌کند.

وی آمریکا را دشمن اصلی مسلمانان و ملت ایران دانست و گفت: در مسأله برجام آمریکا از یک طرف شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی را از همکاری با ایران منع و از طرفی با متهم کردن ایران به عدم رعایت برجام سعی می‌کند، هزینه نقض برجام را به ایران تحمیل کند، ولی مسئولان سیاست خارجی باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت که همان پیام عاشورا است، عمل کنند.

امام جمعه دندی به دیدار رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از مردم، مسؤولان، نهادها و قوای سه گانه کشور است.

حسینی‌نسب به مسأله دردناک کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرد و با بیان اینکه 4 هزار انسان بی‌گناه کشته شده‌اند، گفت: مسؤول دولت این کشور کسی که جایزه نوبل گرفته و این نشان می‌دهد، جایزه صلح نیز به تمسخر گرفته شده و به کسانی داده می‌شود که زندگی آنها جز خیانت و کشتار نبوده است.

وی به جایگاه نماز جمعه و امام جمعه اشاره کرد و افزود: امام جمعه یک شخصیتی مستقل است و هیچ نهاد یا شخصی نمی‌تواند در تصمیمات یا مواضع وی دخالت کند، البته پرهیز از خودرأیی و مشورت با دیگران و همفکری با افراد مورد اعتماد دستور اسلام و سیره انبیاء و ائمه معصومین(ع) است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه هر شخصی که مسؤولیتی را قبول می‌کند باید سعه صدر داشته باشد، گفت: انسان اگر سعه صدر داشته باشد، نه از تعریف و تمجید خصوصا بی‌مورد دیگران خوشحال می‌شود، نه از اخم کسی می‌ترسد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه چند نفری که فکر می‌کنند یا با دروغ و شایعه بیان می‌کنند که دیگران در تصمیمات امام جمعه دخالت می‌کنند، افزود: بنده این مسئله را حق الناس می‌دانم، ولی بنده از حق خود می گذرم و آنان را می‌بخشم، به شرطی که از این به بعد راه صحیح را در پیش بگیرند و از کار خود توبه کنند.

وی تاکید کرد: امام جمعه سرباز ولایت فقیه است و فقط از ولایت تبعیت می‌کند.

امام جمعه دندی با اشاره به نقش اعضای ستاد نماز جمعه به عنوان پشتیبان امام جمعه گفت: همانطور که وزیر ملزم است بر اساس سیاست‌های دولت حرکت کند، اعضای ستاد نماز جمعه نیز موظف هستند بر اساس برنامه‌های محوری امام جمعه عمل کنند و در همه برنامه‌ها حامی و پشتیبان نماز جمعه باشند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 شهریور 25
زمان : ساعت 9:41 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377706
بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 215
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا