سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی روستاهای بخش انگوران
| نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: مشورت و هم افزایی افکار و نظرات از مسائل مهم اجتماعی است و خدمت به مردم بهترین کار و عبادت است

امام جمعه دندی: به قسمی که می خورید پایبند باشید، این تحلیف تشریفاتی نیستو سعی کنید مشکل مردم را حل کنید

      بسم الله الرحمن الرحیم  .

قال الله الحکیم: وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ .

با تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج مبارک حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها که زندگی سراسر برکت و مبارک این دو بنده صالح الهی برای همه ما الگو و سرمشق است. زندگی ساده و بی تکلف شان، همراهی و تعامل شان، تربیت فرزندان صالح و رضایت از همدیگر و...

با درود و سلام به ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم و دورد به روح مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و آرزوی طول عمر با برکت و عزت روزافزون برای ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی.

 هفته دولت را تبریک می گویم و برای دولت دوازدهم توفیق و عمل به وعده هایش را آرزو می کنیم و  یاد و خاطره شهدای دولت خصوصا شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می دارم و برای شادی روحشان یک صلوات نثار می کنیم.

آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا تبریک می گویم و تقارن آن با اول ماه ذی الحجه انشالله مبارک خواهد بود.

این امانت الهی بر دوش شماست و قدردانی از رأی و اعتماد مردم خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست با نگاه عادلانه و برابر و الا هیچ ارزشی نخواهد داشت.

خداوند متعال می فرماید:

فَما أُوتیتُمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ فَمَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏ لِلَّذینَ آمَنُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ (36) وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ کَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ (37) وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ (38) وَ الَّذینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ (39)

خداوند متعال در این آیه شریفه به هفت ویژگی مومنان اشاره می کند: 1- اجتناب از گناه و هر کار زشت 2- عفو هنگام غضب ( مسئول حق ندارد به مردم غضب کند یا به او فحش دهد) 3- اجابت فرامین الهی 4- اقامه نماز 5- مشورت در کارها 6- انفاق از آنچه خدا به او داد( تنها انفاق در مسائل مالى را بیان نمى‏کند بلکه انفاق از تمام آنچه خداوند روزى داده است از مال از علم از عقل و هوش و تجربه از نفوذ اجتماعى و خلاصه از همه چیز. خصوصا خمس و زکات که مال امام زمان و مال فقیر است) 7- تسلیم ستم و ستمکار نمی شوند و بلکه در مقابل دشمن از حق خود دفاع می کنند.

یکی از هفت ویژگی مهم مومنان مشورت در همه کارها و در هر زمان است. یکی از مسائل اجتماعى همان اصل" شورى" است که بدون آن همه کارها ناقص است، یک انسان هر قدر از نظر فکرى نیرومند باشد نسبت به مسائل مختلف تنها از یک یا چند بعد مى‏نگرد، و لذا ابعاد دیگر بر او مجهول مى‏ماند، اما هنگامى که مسائل در شورى مطرح گردد و عقلها و تجارب و دیدگاههاى مختلف به کمک هم بشتابند مسائل کاملا پخته و کم عیب و نقص مى‏گردد، و از لغزش دورتر است.

امیر مؤمنان على علیه السلام می فرماید: لا ظهیرَ کالمشاورةِ و الاستشارةُ عینُ الهدایة:" هیچ پشتیبان و تکیه گاهى همچون مشورت نیست و مشورت عین هدایت است‏.

این ها همه برای یک چیز است خدمت به مردم و خداوند هم فرمود: متاع و دست آورده های دنیوی ارزشی ندارد و آنچه می ماند چیزی است که برای خدا باشد.

بخاطر خدا برای مردم خدمت کنید. اگر محبوبیت بین مردم می خواهید برای مردم خدمت کنید. دلیل محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر همین بود در دو ماه مسئولیت به مردم خصوصا اقشار ضعیف خدمت کردند شدند محبوب مردم.

در مصوبات خود اقشار ضعیف را مدنظر داشته باشید. تاکید مقام معظم رهبری هم همین است.

حضرت موسی علیه السلام از خداوند سوال کرد خدایا اگر بر فرض محال تو انسان بودی چه کار می کردی؟ خداوند فرمود: ای موسی بر فرض محال اگر انسان بودم  به مردم خدمت می کردم.

به قسمی که می خورید پایبند باشید این تحلیف تشریفاتی نیست.

سعی کنید مشکل مردم را حل کنید برای مردم مشکل درست نکنید.

وظائف شوراها را چندین بار بخوانید و طبق قانون عمل کنید.

تکروی نکنید همه تصمیمات شما باید با مشورت باشد. همه مصوبات شما باید با مشورت باشد.

در تصمیمات خود، در مصوبات خود و در انتخاب خود خداوند، قیامت و قانون و مصلحت مردم را در نظر بگیرید.

هر کجا رشد و توسعه ای بوده، در کنارش همدلی و هم افزایی فکر و اندیشه و اتحاد هم بوده. مشورت و همدلی هم باعث سرعت در کارها می شود و هم خطا و ریسک پذیری در تصمیم گیری ها را کاهش می دهد.

 

    

   



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 96 شهریور 2
زمان : ساعت 8:45 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380295
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 144
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا