سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 96/4/9
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است.

امام جمعه دندی: نتیجه کار فرهنگی باید تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در مساجد، به نماز جمعه و جماعات و مجالس مذهبی باشد.

خطیب جمعه دندی: سپاه خار چشم دشمنان است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار کرد: توصیه به تقوا از مهمترین سرفصل‌های نماز جمعه است .

وی به تحلیل و تبین معنای((آتش به اختیار)) پرداخت و با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری به آتش به اختیار در مسائل فرهنگی نشانگر این است که جنگ کنونی، جنگ فرهنگی است، گفت: خطر جنگ فرهنگی از جنگ نظامی بیشتر است و آتش به اختیار به معنای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است .

خطیب جمعه شهر دندی با بیان اینکه آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است، افزود: جوانان مومن و انقلابی باید منافذ نفوذ فرهنگی دشمن را بشناسند و با آن مقابله کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه بی‌قانونی، فحاشی، قانون شکنی هرگز به معنای آتش به اختیار نیست، گفت: هیچ کس نباید به بهانه آتش به اختیار و بی قانونی و حرمت شکنی، بهانه به دست عده‌ای بهانه‌جو بدهند و جوانان مومن و انقلابی را مدیون کند.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار در هر مکان، زمان و شرایطی مصداق خاص خود را دارد و در همه جا یکسان نیست، ادامه داد: معنای آتش به اختیار در شهر دندی این است که چند جوان مومن، انقلابی ، ولایی و آشنا به مسائل قرآنی در ایام تابستان نوجوانان و جوانان و کودکان را جمع کرده و برای آنان کلاس قرآنی و دینی تشکیل دهند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید با تامین محل و مربی از آنان حمایت کند.

امام جمعه دندی با اشاره به معضلات فرهنگی بخش انگوران و شهر دندی، گفت: اعتیاد، مواد مخدر، ماهواره و فضای مجازی از آسیب‌های فرهنگی منطقه است و جوانان مومن و بسیجی باید به صورت خودجوش در مورد آسیب‌های فرهنگی آگاه‌سازی کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی وظیفه نهادهای فرهنگی مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج و حلقات صالحین سنگین‌تر است، افزود: نتیجه کار فرهنگی باید تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در مساجد، به نماز جمعه و جماعات و مجالس مذهبی باشد.

وی با اشاره به حوادث 6 تا 12 تیر در چندین سال گذشته و نامگذاری این ایام به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت 298 نفر و اهدای مدال افتخار به فرمانده آمریکایی، حمایت از منافقین توسط آمریکا و اروپا نشانگر این است که در حقوق بشر آمریکا تنها چیزی که ارزش ندارد، انسان است.

وی با بیان اینکه امریکا در مسائل حقوق بشر و مبارزه با تروریسم صادق نیست و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خصوصا که اصلی‌ترین تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا بخاطر حمله موشکی به گروهک‌های تکفیری تروریستی داعش است.

امام جمعه دندی با تجلیل از خدمات بی‌منت و صادقانه سپاه پاسداران، گفت: سپاه خار چشم دشمنان است، لذا پروژه تخریب سپاه از سوی دشمنان کلید خورده و از همه انتظار می رود، قدردان سبزپوشان بی‌ادعا باشند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه تخریب سپاه از سوی دشمن دلیلی است بر انقلابی بودن سپاه است، گفت: سپاه مظهر مدیریت جهادی و نماد استقلال‌طلبی است.

وی در جمع‌بندی دشمنی‌های آمریکا با ایران اسلامی و تاکید بر دشمن‌شناسی و باور به دشمنی آمریکا، گفت: اعتماد به آمریکا عین جهالت است و مسئولی که با زبان شعار مرگ بر آمریکا نگوید، چشم به دست آمریکا خواهد داشت.

امام جمعه دندی با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان، متحد و یکپارچه بود، افزود: از اختلاف افکنی و تنش بین مسئولان آن هم در مسائل جزئی مثل کنسرت و شعرخوانی و .. جز دشمن، کسی سود نمی‌برد و جای تأسف است که کسانی که در برابر توهین به ارزشها و تخریب سپاه و شعار علیه اصل نظام سکوت می‌کنند ولی شعرخوانی یک نفر را که نه توهین است و نه تخریب بر نمی‌تابند.

حسینی‌نسب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش و همچنین یاد شهید محراب آیت‌الله صدوقی، افزود: شهید بهشتی یک نام نیست، بلکه یک فرهنگ است و در اندیشه شهید بهشتی حفظ استقلال کشور خنثی کننده توطئه دشمنان است.

وی با تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع توسط گروه گمراه وهابیت و با بیان اینکه وهابیت لکه ننگی بر دامن اسلام است که با نام اسلام، اسلام ستیزی می‌کند، تاکید کرد: ان‌شاءالله این زلزله سیاسی که توسط پادشاه عربستان آغاز شده، نقطه آغاز نابودی این گروه ضاله و مضله باشد، همچنان که با آزادسازی موصل شاهد نابودی داعش هستیم.

امام جمعه دندی با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تقدیر از خدمات و زحمات آنان گفت: اولویت‌بندی در کارها، مدارا با مردم و توجه به معیارهای اسلامی ایرانی در ساخت و سازها از وظایف شهرداران است و در عین حال مردم نیز باید بر اساس قوانین و مقررات در ساخت و سازها عمل کنند.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 96 تیر 10
زمان : ساعت 9:25 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381181
بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا