سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)
| نظر

حجت الاسلام حسینی نسب: حضور ده میلیونی مردم در تشییع جنازه امام در خرداد 68 و حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد امام نشانه ارادت مردم به بنیانگذار جمهوری اسلامی است. 

امام جمعه دندی: بهترین ارتباط، ارتباط چهره به چهره است، دیداری که مردم بتوانند به راحتی خواسته خود را بیان کنند و عدم ارتباط با مردم موجب بی اطلاعی از مشکلات و کمبودها می شود.

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره با حضور مردم و مسئولین شهرستان و بخش انگوران و شهر دندی همزمان با شب ارتحال و بعد از افطار در مسجد جامع شهر دندی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی ره به تشریح وظائف متقابل مردم و مسئولان در اندیشه اسلامی پرداخت و با اشاره به نامه حضرت امیرالمؤمنین به مالک اشتر و محمدبی ابی بکر بعنوان والیان مصر گفت: اولین وظیفه مسئولان مدارا و محبت به مردم و وظیفه مردم حفظ احترام مسئولین است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حرف مردم را بشنوند و بگذارند حرف دلشان را بگویند و بعد اگر در توانتان هست مشکلش را حل کنند و الا حداقل با زبان نرم با آن برخورد کنند، گفت: محبت به مردم در نظام اسلامی و اندیشه های دینی در واقع محبت به عیال خداوند است و سیره امام و مقام معظم رهبری نیز همین بوده وهست .

امام جمعه شهر دندی به وظیفه متقابل مردم در مقابل نظام اسلامی و مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: وفادار ماندن در بیعت و اطاعت از دستورات مسئولان از وظائف مردم است همانطور که امیرمومنان حضرت علی(ع) می فرماید: وَ أَمَّا حَقِّی عَلَیْکُمْ فَالْوَفَاءُ بِالْبَیْعَةِ وَ النَّصِیحَةُ فِی الْمَشْهَدِ وَ الْمَغِیبِ وَ الْإِجَابَةُ حِینَ أَدْعُوکُمْ وَ الطَّاعَةُ حِینَ آمُرُکُم‏.(نهج البلاغه)

حسینی نسب فاصله نگرفتن از مردم و در جمع مردم بودن، با مردم ارتباط داشتن را دومین وظیفه مسئولان دانست و گفت: بهترین ارتباط هم ارتباط چهره به چهره است، دیداری که مردم بتوانند به راحتی خواسته خود را بیان کنند و عدم ارتباط با مردم موجب بی اطلاعی از مشکلات و کمبودها می شود.

وی با بیان اینکه علت محبوب بودن امام و مقام معظم رهبری، محبت به مردم و همراهی با مردم است، گفت: حضور ده میلیونی مردم در تشییع جنازه امام در خرداد 68 و حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد امام نشانه ارادت مردم به بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به شخصیت امام گونه مقام معظم رهبری گفت: ابراز ارادت 400 میلیون نفر به مقام معظم رهبری بعد از عمل جراحی سه سال قبل بیانگر محبوبیت امام خامنه ای در بین مردم جهان اسلام است.

حجت الاسلام حسینی نسب با تجلیل از حضور مردم در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ره، گفت: حضور مردم در مجالس و مناسبت های انقلاب نشانه ارادت به امام و انقلاب و بیعت با مقام معظم رهبری است.

در ابتدای این مراسم که همزمان با افطار بود، 1000 بسته غذایی بین روزه داران و عزاداران توزیع شد و همچنین در پایان مراسم آقای قره باغی مداح اهلبیت در رثای امام راحل به مرثیه سرایی پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 96 خرداد 16
زمان : ساعت 10:47 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381016
بازدید امروز: 83
بازدید دیروز: 211
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا