سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم ولادت حضرت علی(ع)
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: تنها کسی که در کعبه بدنیا آمده حضرت علی (ع) است و از آدم تا خاتم و از خاتم تا به امروز کسی از این امتیاز برخوردار نبوده که در خانه خدا متولد شود  

همزمان با شب میلاد مولود کعبه مراسم جشن ولادت حضرت علی علیه السلام  با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی برگزار شد.

امام جمعه شهر دندی در این مراسم با تبریک میلاد حضرت علی علیه السلام و روز پدر و با تبین فضائل امیرمؤمنان حضرت علی (ع) گفت: اهلبیت علیهم السلام کسانی هستند که اگر دریاها مرکب و درختان دنیا قلم شوند، نمی توانند فضائل عترت پیامبر اکرم (ص) را بنویسند.

وی به ولادت منحصر به فرد مولی الموحدین اشاره کرد و افزود: تنها کسی که در کعبه بدنیا آمده حضرت علی (ع) است و از آدم تا خاتم و از خاتم تا به امروز کسی از این امتیاز برخوردار نبوده که در خانه خدا متولد شود.

 حسینی نسب به سیره سیاسی و عدل مولای متقیان اشاره کرد و گفت: ساده زیستی و دوری از تجملات و پرهیز از تبعیض از ویژگی های آن حضرت بود و در این مساله فرقی بین نزدیکان و دیگران قائل نمی شد.

امام جمعه بخش انگوران با بیان اینکه همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند اکثر مسئولان پاکدست هستند ولی فساد اقتصادی و حقوق های نجومی کم هم باشد زیبنده نظام اسلامی نیست به زندگی ساده مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آیت الله جوادی آملی نقل می کنند:

 یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم. فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود که سفره گسترده شد، آیت‌الله خامنه‌ای به وی نگاهی کرد و فرمود: شما به منزل بروید. من خدمت ایشان عرض کردم: اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند، من از وی درخواست کرده‌ام که باهم باشیم‌. آقا فرمودند: این غذا از بیت‌المال است، شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزل بروند و از غذای خانه میل کنند. من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.

حسینی نسب ادامه داد: همچنین سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: «روزی که در منزل مقام رهبری، در خدمت ایشان بودم، بحث قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از نماز، معظم‌له با مهربانی به من فرمودند:آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی می‌دانستم، خدمتشان عرض کردم:اسباب زحمت می شود. مقام معظم رهبری فرمودند:نه، بمانید؛ هرچه هست با هم می‌خوریم. وقتی‌که سفره را گشودند و شام را آوردند، دیدم شام چیزی جز املت ساده نیست.»

وی با بیان اینکه افتخار شیعه این است که مولایش علی (ع) است، افزود: در عالم آخرت مقام و جایگاه محبان و عاشقان علی (ع) نسبت به همدیگر فرق دارد و هر کس علی را به زبان دوست داشته باشد. جایگاهش با کسی که در عمل و رفتار محبت خود به مولی الموحدین را نشان می دهد ، متفاوت است.

در این مراسم همچنین آقایان شجاعی، آقایی و رضایی در مدح فضائل مولود کعبه حضرت علی (ع) به مدیجه سرایی پرداختند.

  

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 96 فروردین 23
زمان : ساعت 8:41 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377291
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 81
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا