سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دومین شب عزاداری ایام فاطمیه(س) شهر دندی
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین مبارزات سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) خصوصا در دفاع از ولایت است.   

دومین شب عزاداری عزاداران فاطمی در مسجد جامع شهر دندی  و همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی برگزار شد. 

امام جمعه شهر دندی در اجتماع عزاداران این شهر با اشاره به اسرار فاطمیه گفت: مشخص نبودن زمان شهادت حضرت زهرا (س) بهترین فرصت برای عزاداری به آن بانوی مظلومه و تبیین مبارزات سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) خصوصا در دفاع از ولایت است. 

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به برکات فاطمیه گفت: مقام معظم رهبری می فرماید: من رزق و روزی یکسال کشور را در ایام فاطمیه و با حضور در مجلس عزای آن حضرت از خداوند متعال کسب می کنم. 

امام جمعه شهر دندی با اشاره به جایگاه و عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: خلقت عالم و آنچه در آن است بخاطر زهراست و عالم طفیلی آن حضرت است. 

وی با بیان اینکه اگر ولایت نبود رسالت پیامبر ناقص بود، گفت:  این بانوی مظلومه با همه عظمتی که دارد خود را فدای ولایت کرد.  

وی با اشاره به حدیثی قدسی" یا احمد: لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما"  گفت: این حدیث در بیان نقش و اهمیت وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد. زیرا هدف خداوند متعال از آفرینش بدون وجود پیامبر اکرم (ص) محقق نمی شد همانطور که رسالت بدون ولایت ناقص می شد و همچنین اگر دفاع حضرت زهرا(س) نبود ولایت را از مسیر اصلی منحرف می کردند. 

حسینی نسب گفت: حضرت فاطمه (س) به تنهایی از ولایت دفاع کرد و اولین شهید راه ولایت نام گرفت.

ادامه مراسم با مرثیه سرایی مداح اهل بیت حاج رحیم قربانی همراه بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 95 اسفند 12
زمان : ساعت 9:41 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381167
بازدید امروز: 99
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا