سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نمازجمعه 95/12/6
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران: یکی از سفارشات و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها نیکی و احترام به والدین است.

خطیب جمعه دندی: در پایان سال اقتصاد مقاومتی دولت و مسئولان کارنامه خود در مورد اقتصاد مقاومتی را منتشر کنند.

امام جمعه دندی: صحت، کیفیت و سلامت کالا و عدم سوءاستفاده از مشتری خصوصا در آستانه عید از حقوق مصرف کنندگان است.

حجت الاسلام حسینی نسب:ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه دندی: انسان خود به خود تربیت نمی شود بلکه باید در راه تربیت فرزندان تلاش کرد و آداب زندگی اسلامی را به آنها آموخت.

 

در ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، نماز جمعه شهر دندی با حضور مردم ولایی و انقلابی بخش انگوران و به امامت حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی اقامه شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر دندی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به ادامه بحث خانواده و حقوق والدین پرداخت و اظهار کرد: یکی از سفارشات و سیره حضرت زهرا (س) نیکی و احترام به والدین است.

 

وی با اشاره به آخرین روزهای سال اقتصاد مقاومتی و ادامه رکود و بیکاری در کشور اضافه کرد: دولت و مسئولان باید کارنامه خود در مورد اقتصاد مقاومتی را منتشر کنند.

خطیب نماز جمعه شهر دندی با بیان اینکه طبل دشمن بر جنگ نظامی و طرح اینکه اگر برجام نبود، جنگ می‌شد، دروغ است، تصریح کرد: جنگ این زمانه در واقع همان جنگ اقتصادی است.

حسینی‌نسب یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت از حقوق مصرف کنندگان دانست و با بیان اینکه صحت، کیفیت و سلامت کالا از حقوق مصرف کننده است، افزود: یکی از حقوق مصرف‌کننده‌ها آن هم در دم عید این است که از مشتری سوء‌استفاده نشود.

وی به برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه جنگ افروزی دشمنان در منطقه نباید مانع فراموشی فلسطین شود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: قصه پر غصه فلسطین قلب هر انسان آزادی‌خواه و عدالت طلب را آزرده می‌کند.

امام جمعه شهر دندی با تجلیل از ایستادگی 70 ساله مردم فلسطین ادامه داد: ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی است.

حسینی‌نسب به اهمیت تربیت در دین اسلام اشاره و با بیان اینکه انسان خود به خود تربیت نمی شود، ابراز کرد: باید در راه تربیت فرزندان تلاش کرد و آداب زندگی اسلامی را به آنها آموخت.

وی به راه‌های تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: نخستین محل برای تربیت فرزندان، خانواده است و والدین باید برای تربیت فرزندان اهمیت دهند و علاوه بر آن با عمل و رفتار خود بهترین الگو برای فرزندان باشند.

امام جمعه دندی با انتقاد از بی‌توجهی خانواده‌ها به مساله تربیت فرزندان، با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید: «کودک در سه سالگی هفت بار «لا اله الا الله» بگوید، و چون سن او به سه سال و هفت ماه و بیست روز رسید، هفت بار «محمد رسول الله» و در چهار سالگی هفت بار «صلی الله علی محمد و آل محمد» بگوید و در پنج سالگی رو به قبله واداشته شود و سجده کند و در 6 سالگی رکوع و سجود را بیاموزد و در هفت سالگی وضو بگیرد و به نماز وادار شود و در9 سالگی، به نماز فرمانش دهند و اگر نماز را ترک کرد از او بازخواست شود.

حسینی‌نسب به نقش تأثیرگذار معلمان و آموزش و پرورش در تربیت نوجوان و جوانان اشاره و تاکید کرد: دانش‌آموزان امانت مردم در دست معلمان هستند و معلم باید آنها را با کردار و رفتار خود با آداب اسلامی آشنا سازند.

وی از محیط به عنوان عوامل تأثیرگذار در تربیت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: حضور در نماز جمعه و جماعات و مجالس مذهبی، موعظه و نصیحت از عوامل موثر در تربیت فرزندان و جوانان است.

خطیب نماز جمعه شهر دندی با تسلیت شهادت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهر (س)، به سیره مبارزاتی آن حضرت اشاره و افزود: حضور همراه حسنین و حضرت علی (ع) در خانه انصار، گریه‌های سوزناک در کنار قبر پیامبر، سخن نگفتن با دشمنان و وصیت به تدفین شبانه در واقع بیانگر مبارزه سیاسی یادگار پیامبر تا آخرین روز حیاتش است.

حسینی‌نسب با اشاره به برنامه‌های عزاداری شهر دندی به مردم توصیه کرد در سه روز عزاداری ایام فاطمیه حضور پر شور داشته باشند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 95 اسفند 6
زمان : ساعت 3:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381146
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا