سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشست سبک زندگی قرآنی
برچسب ها: اخبار (756)، سخنرانی ها و همایش ها (55)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران: سبک زندگی قرآنی صراط مستقیمی است که در نمازها از خداوند می خواهیم که ما را به راه کسانی که به آنان نعمت داده است، هدایت فرماید.

نشست سبک زندگی قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی ماهنشان با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب در این نشست با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و زندگی است، گفت: اگر می خواهیم زندگی مان اسلامی باشد چاره ای جز پناه بردن به قرآن نداریم.

امام جمعه دندی گفت: خداوند در اولین آیات قرآن و در سوره حمد راه را به ما نشان می دهد وسبک زندگی قرآنی همان است که هر روز در رکعت اول و دوم نمازها از خداوند می خواهیم که ما را به راه راست و راه کسانی که به آنان نعمت داده ای، هدایت فرماید.

وی انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین را مصادیق انعمت علیهم دانست و گفت: یکی از مصادیق شهداء حضرت زهرا سلام الله علیهاست که در آستانه ایام فاطمیه نیزهستیم.

امام جمعه بخش انگوران به سه ویژگی از سبک زندگی قرآنی با تکیه بر سیره حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: سیره عبادی حضرت زهرا (س) و اهمیت آن حضرت به نماز بهترین الگو برای ما در خانواده است.

حسینی نسب با تاکید بر اینکه بر اساس روایتی حضرت امام زمان (عج) حضرت زهرا سلام الله علیها الگو معرفی می فرماید گفت: زهرا کسی است که وقتی در محراب عبادت می ایستاد نورش آسمانها را روشن می کرد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه عیار ایمان انسانها در لحظه گناه مشخص می شود، از مجالس عروسی به عنوان نمونه ای از مجالس حرام یاد کرد و گفت: ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای خانواده هاست چرا که وقتی حضرت پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) سوال کرد، زهرا چگونه همنشینی است، عرض کرد: نِعمَ العَونُ عَلی طاعَةِ اللهِ؛ بهترین یار برای اطاعت و عبودیت پروردگار.

وی با اشاره به اینکه رقص، اختلاط زن و مرد، موسیقی حرام گناه و حرام است و معمولا در عروسی ها نماز فراموش می شود، گفت: پس سبک زندگی قرآنی در کجای زندگی ما قرار دارد؟

امام جمعه بخش انگوران از ماهواره بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: آمریکایی که بارها دشمنی خود را ثابت کرده و آخرین آن برجام و تمدید تحریم هاست سوال اینجاست چرا فکر نمی کنیم چطور شده همین آمریکا ماهواره را رایگان در اختیار جوان ایرانی قرار داده است؟

حجت الاسلام حسینی نسب در پاسخ به این سوال گفت: آمریکا با تمدید تحریم ها و عهدشکنی در برجام خواست به نظام اسلامی ضربه بزند و در مساله ماهواره نیز با باز گذاشتن کانالهای فاسد می خواهد جوان مسلمان ایرانی را به انحراف بکشاند در حالی که آمریکا از ملت خود برای استفاده از ماهواره هزینه دریافت می کند و همین کافی است که عقل سالم متوجه شود ماهواره از ابزار دشمن است.

وی از حجاب بعنوان نمونه دیگری از سبک زندگی قرآن یاد کرد و با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین اسلام است، گفت: دشمن در حال حاضر به جنگ فرهنگی روی آورده است اما خانواده ها نباید نسبت به حجاب بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به اهمیت حجاب گفت: حجاب مثل یک صندوق زن را ازنگاه بیگانگان حفظ می کند.

امام جمعه دندی با بیان اینکه خانواده مثل یک باغ است و هر باغی نیاز به باغبان دارد، گفت: نگهبان خانواده، پدر خانواده است و این دستور قرآن است که سرپرست خانواده باید خود و خانواده اش را از گناه حفظ کند.

وی اهمیت به لقمه حلال را یکی دیگر ازویژگی های خانواده قرآنی عنوان کرد و از عدم پرداخت خمس بعنوان لقمه حرام یاد کرد و با بیان اینکه خمس حق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حق سادات فقیر است، گفت: هر کسی که از هر طریق درآمدی دارد باید سال خمسی داشته باشد و چنانچه در پایان سال خمسی چیزی از درآمدش باقی بماند خمس بر او واجب است.




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 95 بهمن 21
زمان : ساعت 1:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378638
بازدید امروز: 109
بازدید دیروز: 244
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا