سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم اعطاء حکم اعضای جدید شوراهای حل اختلاف
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران: ثبت 19 طلاق در هر ساعت در کشور فاجعه است.

اعطاء حکم اعضای شوراهای حل اختلاف با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران  در دادگاه عمومی دندی انجام شد.

امام جمعه بخش انگوران با اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و اجتماع محل برخورد، اختلاف و بروز حوادث است، گفت: بهترین افراد برای رفع اختلاف طرفین دعوا هستند که آگاه به قضیه هستند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: در غیر اینصورت قوه قضائیه محل رفع اختلاف و ایجاد صلح و آشتی و محل قضاوت خواهد بود.

امام جمعه دندی عدم اطلاع از احکام شرعی، عدم تحمل همدیگر و عدم عفو و گذشت را از دلائل اختلاف و ورود پرونده ها به دادگاه ها دانست و با انتقاد از کم رنگ شدن ارزشهای اسلامی مثل عفو و گذشت در جامعه گفت: ثبت 19 طلاق در هر ساعت فاجعه برای کشور است.

حسینی نسب با اشاره به ارزش و جایگاه ایجاد صلح و دوستی بین مردم و رفع اختلافات گفت: وظیفه اصلی شوراهای حل اختلاف صلح و شازش دادن بین مردم است و تا می توانید با رفع اختلافات از ورود پرونده های بیشتر برای دادگاه ها جلوگیری نمایید.

وی با اشاره به جایگاه قضاوت و داوری در بین مردم و وظیفه سنگین شوراهای حل اختلاف از آنها خواست با عدل و انصاف بین مردم داوری کنند.

امام جمعه بخش انگوران با اشاره به اینکه  سالانه 15 میلیون پرونده در دادگاه ها بررسی می شود، گفت: اگر درهر پرونده طرفین دعوا دو نفر باشد یعنی 30 میلیون نفر از جمعیت ایران در دادگاه ها هستند و این کار در شأن نظام اسلامی نیست.


وی همچنین از مواضع انقلابی رئیس محترم قوه قضائیه نسبت به فتنه گران و از حضور با بصیرت مردم بخش انگوران و شهر دندی در مراسم های نهم دی تشکر کرد.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : دوشنبه 95 دی 13
زمان : ساعت 11:0 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381137
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا