سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیدار مسئولان به مناسبت نهم دی
برچسب ها: اخبار (756)، دیدارها و بازدیدها (204)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران در دیدار مسئولان و خانواده معظم شهدا:

حماسه نهم دی جوشش غیرت دینی و انقلابی ملت با بصیرت و برائت از فتنه گران بود.

موضع شفاف دربرابر فتنه و برائت از آنها برهمه واجب است.

حجت الاسلام حسینی نسب در این دیدار با تبریک سالروز حماسه نهم دی گفت: فتنه گران احساسات دینی و انقلابی ملت با بصیرت را در هشت ماه فتنه گری خود جریحه دار کردند و حماسه نهم دی، جوشش غیرت دینی و انقلابی ملت با بصیرت و برائت از فتنه گران بود.

امام جمعه بخش انگوران گفت: عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  بود که ملت انقلابی را بصورت خودجوش به صحنه آورد و بساط فتنه گران را جمع کرد.

وی به برخی از کارهای فتنه گران  در ایام فتنه  اشاره کرد و گفت: اهانت به ارزش هاى مذهبى ملت ایران به خصوص  اهانت به عاشوراى حسینى توسط فتنه گران، هدف قرار دادن  ارزشهای انقلاب خصوصا ستون اصلى انقلاب یعنی «ولایت فقیه» ، بى اهمیت نشان دادن نقش مردم  که خواستار ابطال انتخابات بودند، حمایت علنی دشمنان از آنها و   ناامن کردن فضاى زندگى براى مردم عادى درشهرهاى بزرگ  برخی از کارهای آنها بود.

حسینی نسب گفت: این امور زمینه حضور گسترده مردم در نهم دی را فراهم کرد که نشانگر حاکمیت  روح دیانت و هویت انقلابی در قلوب ملت ایران است.

امام جمعه بخش انگوران با بیان اینکه افراد بی بصیرت در طول تاریخ بوده اند گفت: جنگ جمل یکی از صحنه های حساس تاریخ اسلام است که تشخیص حق و باطل حتی برای یاران امیرمومنان علیه السلام سخت بود و شک داشتند که آیا طلحه و زبیر ناحق هستند؟

حسینی نسب به پاسخ امیرمومنان حضرت  علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام فرمود: حقیقت بر شما اشتباه شده و حق و باطل با شخصیت  افراد شناخته نمی شود بلکه تو حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی.

امام جمعه دندی گفت: در ایام فتنه نیز برای برخی  تشخیص حق و باطل مشکل بود و می گفتند: او نخست وزیر امام است و دیگری فلانی است اما غافل از اینکه امام در وصیت نامه خود فرموده است: «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی او است.»

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در تشخیص حق و باطل گفت: طبق فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پرچم دار اسلام و مسئول نظام اسلامی باید به دو سلاح بصیرت و صبر مجهز باشد.

امام جمعه دندی به اهمیت بزرگداشت نهم دی اشاره کرد و گفت: نهم دی متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست بلکه گرامیداشت نهم دی حمایت از نظام اسلامی و بیعت با مقام معظم رهبری و برائت از فتنه گران است.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به لزوم برائت از فتنه گران گفت: برائت از فتنه گران بر همه لازم است چه اصولگرا چه اصلاح طلب و هر کس از آنها برائت نجوید فتنه گر است چه اصلاحطلب چه اصولگرا چرا که پیامبر اسلام می فرماید: «مَن رَضِیَ بِفِعلِ قومٍ فَهوَ مِنهُم؛ هر کس به کار مردمی راضی باشد، او نیز از آنان است.

امام جمعه بخش انگوران با بیان اینکه هنوز هم عده ای هستند که از فتنه گران حمایت می کنند، گفت: عده ای در کشور هستند که معلوم نیست چه کاره اند؟ وقتی از آمریکا انتقاد می شود صدای آنها قبل از آمریکا بلند می شود، وقتی مساله فیش های نجومی مطرح می شود آنها معترضند، وقتی صحبت از فتنه و فتنه گران است صدای اینها بلند می شود که چرا گفتید فتنه و بالاخره معلوم نیست اینها چکاره اند؟

وی با اشاره به گروه بندی های سیاسی در کشور گفت: اصلاح طلب باید ابتدا خود را اصلاح کند و بعد در حیطه وظائف خود مشکلات را برطرف نماید و دردی از دردهای مردم را حل نماید .

امام جمعه دندی با بیان اینکه اگر اصلاحطلبی به معنای کنار گذاشتن اصول اسلام و ارزشهای انقلاب و ولایت فقیه باشد این  افساد است، گفت: اصولگرا نیز باید در چهار چوب دستورات رهبر معظم انقلاب حرکت کند و هر کس با حفظ اصول و مبانی انقلاب نسبت به اصلاح روشها اقدام کند هم اصولگراست هم اصلاحطلب.

وی گفت: کاملترین و مطمئن ترین جناح که هم بال راست را داراست و هم بال چپ را ، جناح ولایت است و هر کس زیر پرچم ولایت فقیه قرار بگیرد بابصیرترین افراد خواهد بود.

در ابتدای این دیدار نیز آقای محمدی بخشدار محترم بخش انگوران با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی و با تاکید بر تبعیت از مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است و  حماسه نهم دی متعلق به همه است.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 95 دی 9
زمان : ساعت 1:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381142
بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا