سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جشن میلاد حضرت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران در جشن میلاد حضرت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع):

سرنوشت امت اسلامی و مساله ولایت و امامت برای پیامبر حائز اهمیت بود.

نظام اسلامی و ولایت فقیه از نعمت های الهی  است.

مراسم جشن میلاد حضرت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و حضرت امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران در روستای وهران از توابع ماهنشان برگزار شد.

در این مراسم که علاوه بر اهالی روستای وهران، جمعی از مسئولان شهرستان ماهنشان نیز حضور داشتند، امام جمعه بخش انگوران با تبریک ولادت حضرت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و حضرت امام صادق علیه السلام گفت: پیامبر اسلام نسبت به مردم دلسوز و مایه رحمت برای عالمیان بود.

حسینی نسب با بیان اینکه چون پیامبر اسلام دلسوز و مایه رحمت بود، برای سرنوشت امت اسلامی و مسلمانان اهمیت خاصی قائل بود.

 امام جمعه بخش انگوران گفت: از جمله مسائلی که پیامبر برای آن اهمیت می داد، مساله ولایت و رهبری مردم بود که بارها بر آن تاکید کرده بود از جمله آن اینکه در جریان وفات فاطمه بنت اسد که امیرمومنان حضرت علی علیه السلام 13 ساله بود، او را اینگونه تلقین  داد: قل اللَّه ربی و محمد نبیی، و الاسلام دینی، و القرآن کتابی، و ابنی امامی و ولیی و در غدیر خم نیز برای چندمین به صورت کاملا علنی و روشن فرمود: من کنت مولاه فهذا علی مولاه.

وی به اهمیت امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: طبق روایات مختلف از جمله روایت امام صادق علیه السلام که ایام ولادت این امام عزیز نیز هست، می فرماید: لَوْ کَانَ النّاسُ رَجُلَیْنِ لَکَانَ أَحَدُهُمَا الْإِمَامَ وَ قَالَ إِنّ آخِرَ مَنْ یَمُوتُ الْإِمَامُ لِئَلّا یَحْتَجّ أَحَدٌ عَلَی اللّهِ عَزّ وَ جَلّ أَنّهُ تَرَکَهُ بِغَیْرِ حُجّهٍ لِلّهِ عَلَیْهِ: اگر مردم زمین تنها دو کس باشند یکى از آندو امامست و فرمود: آخرین کسى که بمیرد امامست تا کسى بر خداى عزوجل احتجاج نکند که او را بدون حجت واگذاشته است.

حجت الاسلام حسینی نسب ولایت فقیه را تداوم ولایت رسوال الله دانست و گفت: طبق فرمایش امام زمان علیه السلام در غیبت کبری همه باید از ولی فقیه تبعیت کنند و امروز مصداق کاملش ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله است که نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه می باشد.
امام جمعه بخش انگوران از نظام اسلامی و ولایت فقیه بعنوان نعمت های الهی یاد کرد و گفت: همه باید شکرگزار نعمت ولایت و نعمت نظام اسلامی باشیم.

وی به خدمات نظام اسلامی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: 2500 سال در این کشور پادشاهان حکومت کردند ولی هیچ امکاناتی در شهرها و روستای محروم نبود و همه آنچه شهرستان ماهنشان و روستاها دارد از خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است ولی در عین حال مشکلاتی وجود دارد و این نیز طبیعی است.

حجت الاسلام حسینی نسب به مطالبات رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مبارزه با نفوذ دشمن و انقلابی گری و دشمن شناسی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و آمریکا دشمن درجه یک مسلمانان است که همه دیدند در برجام چگونه عهدشکنی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 95 آذر 23
زمان : ساعت 2:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379294
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 159
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا