سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم اربعین امام حسین(ع)
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: بر اساس زیارت اربعین امام حسین علیه السلام قیام کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد.

مراسم اربعین امام حسین علیه السلام با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب و مداحی آقایان قره باغی و رضایی در مسجد جامع دندی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی با تسلیت اربعین امام حسین علیه السلام  و با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام گفت: اقامه نمازهای یومیه یکی از نشانه های انسان مؤمن است و نماز هم دنیای انسان را آباد می کند و هم آخرت انسان را.

امام جمعه دندی با بیان اینکه گذاشتن سر به خاک و سجده به درگاه خداوند متعال اوج بندگی است، گفت: در همین سجده که انسان با خدای خود مناجات می کند  مستحب است رزق و روزی خود و خانواده اتش را نیز از خدا بخواهد.( یا خَیْرَ الْمَسْئُولینَ وَ یا خَیْرَ الْمُعْطینَ اُرْزُقْنی وَارْزُقْ عِیالی مِنْ فَضْلِکَ فَاِنَّکَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظیمِ.)

حجت الاسلام حسینی نسب بابیان اینکه زیارت اربعین یک نشانه دیگر انسان مؤمن است گفت: زیارت اربعین را می توان به سه بخش تقسیم کرد که بخش اول آن به اصالت خانوادگی و اجداد طاهرین امام حسین علیه السلام اشاره می کند و در بخش دوم به فلسفه قیام امام حسین علیه السلام(و بَذلَ مُهجَتهُ فیکَ لیَستنقذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالةِ) اشاره و در بخش سوم دشمن آن حضرت را لعن می کند.

امام جمعه  دندی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام قیام کرد و خونش را داد تا مردم را از جهالت نجات دهد، گفت: بین جهل که به معنای عدم آگاهی و جهالت که به معنای تعطیلی عقل و عدم توان تجزیه و تحلیل مسائل و عدم بصیرت است، تفاوتی وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: مردم زمان امام حسین علیه السلام در جهالت غرق شده بودند و حضرت قیام کرد تا مردم را از این جهالت نجات دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : یکشنبه 95 آبان 30
زمان : ساعت 3:52 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378296
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا