سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشست معرفتی ؛ پدافند غیرعامل
برچسب ها: اخبار (756)، سخنرانی ها و همایش ها (55)، | نظر بدهید

حجت الاسلام حسینی نسب: ارزش و جایگاه انسانها در دین اسلام محترم است و پدافند غیرعامل در راستای حفظ جان و مال انسان است.

نشست معرفتی با موضوع پدافند غیر عامل و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی امروز ظهر ساعت 12 در دبیرستان دخترانه هدف با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب در این مراسم با اشاره به جایگاه انسان در دین اسلام گفت: اسلام برای انسان ارزش فوق العاده ای قائل است که آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام به آن پرداخته است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: دمیدن شدن روحی الهی در انسان بعد از خلقت ( فَإِذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی)، و دستور خداوند بر سجده ملائکه بر انسان ( فقعوا له سجدین * فسجد الملئکة کلهم اَجمعون * اِلا اِبلیس اَبى اَن یکون مع السجدین) و آفرینش همه هستی برای انسان( الم تروا ان الله سخر لکم ما فی السماوات و ما فی الارض و اسبع علیکم نعمه ظاهره و باطنه) و احسن گفتن خداوند به خود بعد از خلقت انسان( فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ) و آیات دیگر بیانگر ارزش و جایگاه انسان در نزد خداوند و دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه از منظر اسلام جان و مال همه انسانها ارزشمند است به جز کفار حربی گفت: نظر اسلام این است که خون هیچ بیگناهی نباید ریخته شود و لذا خداوند میفرماید: هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته، وهرکس. انسانی راازمرگ رهایی بخشد،چنان است که گویی همه مردم رازنده کرده است(مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً)

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: پدافند غیرعامل که به معنای هر گونه عملیات برای جلوگیری از خسارات دشمن به جان و مال انسانهاست در راستای همان ارزش و جایگاه انسان در منظر دین اسلام است.

امام جمعه دندی با اشاره به  اینکه " پد" به معنای دفاع و جلوگیری و " آفند" به معنای حمله و تهاجم است،  گفت: پدافند غیر عامل به هر نوع جلوگیری غیر نظامی که از خسارات مالی و جانی جلوگیری می کند گفته می شود مثل: استتار، مخفی کردن ادوات جنگی، پراکنده کردن مردم و ....



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : دوشنبه 95 آبان 10
زمان : ساعت 2:8 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381102
بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا