سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنرانی در عاشورا
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

 امام جمعه دندی: تقدس زدایی از مقدسات از عوامل وقوع عاشوراست که انسان را عاقبت به شر می کند.

همزمان با عاشورای حسینی و در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حجت الاسلام حسینی نسب در اجتماع عزاداران شهر دندی در مسجد جامع این شهر به تبیین علل وقوع عاشورا پرداخت.

امام جمعه دندی با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش درادامه بحث عوامل عاقبت به خیری و عاقبت به شری گفت: تقدس زدایی و مبارزه با مقدسات از عوامل عاقبت به شری است و هرکس با مقدسات مبارزه کند عاقبت بدی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: تقدس زدایی و شکستن حرمت مقدسات از عوامل وقوع عاشوراست.

وی با بیان مصادیقی از تقدسات گفت: مکه ومناسک حج، امامت و ولایت و مجالس عزای امام حسین علیه السلام جزو مقدسات ما شیعیان است و باید حرمت اینها حفظ شود.

امام جمعه دندی با طرح برخی سم پاشی های دشمنان در جهت کمرنگ کردن مقدسات و تقدس زدایی از آنها گفت: عده ای جهت مقابله با مجلس عزای امام حسین علیه السلام طرح کمک به کودکان بی سرپرست و فقرا را مطرح می کنند و این حرف با اینکه ظاهرش خوب است ولی باطن آن کمرنگ کردن مجلس امام حسین علیه السلام است و این همان تقدس زدایی است.

حجت الاسلام حسینی نسب از حج به عنوان یکی از مقدسات مسلمانان یاد کرد و گفت: عده ای به جهت مسائل پیش آمده با عربستان می گفتند به جای اینکه پول خود را به خاطر حضور در حج به آل سعود بدهیم بهتر است به نیازمندان کمک کنیم این سخن نیز ظاهرش خوب است اما باطن آن تقدس زدایی است چرا که هیچ چیز جایگزین حج واجب نمی شود.

وی با بیان اینکه افرادی که ادعای کمک به فقرا را دارند ولی اگر بحث کمک به فقرا باشد به بهانه ای پا پیش می کشد، گفت: وقتی مساله کمک به گروه مقاومت مطرح می شود همین افراد به نحو دیگری سم پاشی می کنند درحالی که حزب الله لبنان و گروهای مقاومت سربازان نظام اسلامی هستند و اگر ایران اسلامی در خارج از مرزها با دشمن مقابله نکند مجبور خواهد بود در داخل کشور با آنها مبارزه کند و دراین صورت مبارزه با ضررهای جانی و مالی بیشتری همراه خواهد بود.

امام جمعه دندی گفت: تقدس زدایی یکی از عوامل وقوع کربلاست چرا که ابتدا حرمت حضرت امام حسین علیه السلام را شکستند و او را خارجی نامیدند بعد به مبارزه با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 95 مهر 22
زمان : ساعت 12:20 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377885
بازدید امروز: 227
بازدید دیروز: 215
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا