سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنرانی در تاسوعا
برچسب ها: اخبار (756)، اهلبیت علیهم السلام (79)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: اطاعت و تبعیت از ولایت ضامن عاقبت به خیری است.

حجت الاسلام حسینی نسب که از اولین روز ماه محرم در جمع عزاداران مسجد جامع دندی سخنرانی می کند، همزمان با تاسوعای حسینی و در شب عاشورا در ادامه بحث  عوامل عاقبت به خیری به تبیین ولایت پذیری به عنوان یکی از عوامل عاقبت به خیری و ولایت پذیری جضرت ابوالفضل علیه السلام پرداخت.

امام جمعه دندی با اشاره به رشادتها و فداکاری های علمدار کربلا گفت: همانطور که در دنیا عده ای عاقبت به خیر یا عاقبت به شر می شوند، کربلا نیز صحنه عاقبت به خیری و عاقبت به شری بود.

حجت الاسلام حسینی نسب از ولایت پدیزی به عنوان یکی دیگر از عوامل عاقبت به خیری یاد کرد و گفت: اطاعت و تبعیت از ولایت ضامن عاقبت به خیری است.

وی به معنای ولایت پذیری از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام عظمای ولایت، ولایت پذیری یعنی تنظیم حرکات خود با ولایت وحرکت در مسیری که ولی فقیه ترسیم می کند.

امام جمعه شهر دندی گفت: عاشورا مدرسه عشق حسینی و کلاس ولایت مداری است و علمدار کربلا الگوی ولایت پذیری است.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه السلام گفت: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت ستون دین هستند ولی ولایت از چهار مورد دیگر افضل است چون هدایت کننده انسانها به موارد دیگر ولایت است.

امام جمعه دندی با اشاره به نمونه هایی از ولایت مداری حضرت عباس علمدار کربلا گفت: رد امان نامه دشمن، ننوشیدن آب و... از مصادیق ولایت مداری علمدار کربلاست.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 95 مهر 21
زمان : ساعت 4:57 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380705
بازدید امروز: 219
بازدید دیروز: 227
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا