سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همایش پرچم داران بصیرت + تصویر
برچسب ها: اخبار (756)، سخنرانی ها و همایش ها (55)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: آسیب های مجالس عزاداری وهن مذهب و تخریب اسلام است.

به مناسبت ایام ماه محرم همایش رؤسای هیئت های مذهبی با عنوان " پرچم داران بصیرت" به همت سازمان تبلیغات اسلامی ماهنشان و با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران در شهر دندی برگزار شد.

امام جمعه دندی در این همایش با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: عزاداری برای امام حسین علیه السلام نشانه سلامت قلب و نشانه محبت به اهلبیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام حسین علیه السلام و برپایی مجالس در ماه محرم از نعمت های الهی است.

حجت الاسلام حسینی نسب در ادامه به ده مورد از آسیب های مجالس عزاداری پرداخت و آنها را آفات مجالس عزاداری دانست و از رؤسای هیئت ها خواست با به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

وی القا صرف گریه را برای مصیبت امام حسین علیه السلام را اولین آسیب عزاداری ها دانست و گفت: گریه بدون عمل کافی نیست و امام حسین علیه السلام از عزادارش عمل می خواهد.

امام جمعه دندی از آهنگ های نامناسب در عزاداری ها انتقاد کرد و آن را دومین آسیب ها عزاداری ها دانست و گفت: برخی مجالس وقتی انسان از بیرون می شنود تشخیص داده نمی شود که سیته زنی است یا دست می زنند.

حجت الاسلام حسینی نسب از تعزیه خوانی بعنوان سومین آفت مجالس عزاداری یاد کرد و گفت: ملاک عمل ما باید سیره و رفتار اهلبیت علیهم السلام باشد که در روایات هیچ اشاره ای به تعزیه خوانی نشده است.

امام جمعه دندی با انتقاد از نگاه یک بُعدی به شهدای کربلا گفت: چهارمین آسیب مجالس عزاداری نگاه بُعدی به آنهاست بعنوان مثال مداحی فقط از چشم و ابروی حضرت ابالفصل می خواند در حالی باید از شجاعت، وفاداری، ولایت مداری حضرت عباس علیه السلام برای ما الگوست.

وی از غلو یعنی بالا بردن مقام ائمه در حد خدایی بعنوان پنجمین آسیب مجالس عزادای یاد کرد و از طرح مسائلی چون حسین اللهی، زینب اللهی انتقاد کرد و گفت: خداوند غلو کننده را لعنت می کند.

حجت الاسلام حسینی نسب ششمین آسیب را طرح مسائل ذلت آمیز عنوان کرد و گفت:  معرفی امام سجاد علیه السلام بعنوان بیمار یا معرفی کردن حضرت زینب سلام الله علیها بعنوان مضطر یابیچاره هیچ سنخیتی با مقام آنها ندارد.

وی از دروغ در روضه خوانی و نوحه خوانی بعنوان هفتمین آسیب مجالس عزاداری مورد انتقاد قرار داد و گفت: گفتن یا نوشتن دروغ حرام و گناه کبیره است حتی اگر روضه دروغ باشد مثل عروسی حضرت قاسم.

امام جمعه دندی گفت: عدم توجه به نماز خصوصا نماز اول وقت هشتمین مشکل مجالس عزاداری است و باید به نماز اول وقت آن هم در فقط ده روز ماه محرم بلکه در طول سال اهمیت داده شود و رؤسای هیئت های مذهبی باید الگو باشند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه در برخی از مجالس عزاداری یادی از امام و مقام معظم رهبری نمی شود و این نهمین اسیب مجالس عزاداری ماست.

وی گفت: چطور از آبدارچی، کفش جمع کن و ...در مجالس تشکر می شود ولی برای از مقام شامخ حضرت امام ره و مقام معظم رهبری و شهدا تجلیل نمی شود.

امام جمعه دندی به مساله قمه زنی در دستجات عزاداری اشاره کرد و با بیان اینکه این کار تخریب اسلام و موجب تمسخر شیعیان شده است گفت: قمه زنی بزرگترین آسیب مجالس عزاداری است و طبق فتوای مراجع معظم تقلید حرام است و امام حسین علیه السلام نیز راضی نیست.

وی گفت: کسی که می خواهد در راه امام حسین علیه السلام خون بدهد می تواند به سازمان انتقال خون مراجعه کند تا خون در مساله ضروری استفاه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 95 مهر 14
زمان : ساعت 4:27 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380852
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 236
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا