سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه دندی 95/7/2
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: دفاع مقدس یک نمونه و جلوه بارز مدیریت جهادی است که رزمندگان اسلام با دست خالی در مقابل دشمن سرتا پا مسلح انجام دادند.

حجت الاسلام حسینی نسب: کسی که خود آلوده به ماهواره، اعتیاد، موسیقی حرام است نمی تواند سرپرست و نگهبان خوبی برای خانواده خود باشد چرا که خود نیاز به نگهبانی دارد.

در هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی نماز جمعه این هفته شهر دندی با حضور مردم متدین و ولایت مدار و دانش آموزان و بسیجیان و به امامت حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه بخش انگوران اقامه شد.

حجت الاسلام حسینی نسب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک نمونه و جلوه بارز مدیریت جهادی است که رزمندگان اسلام با دست خالی در مقابل دشمن سرتا پا مسلح انجام دادند.

امام جمعه دندی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در طول 166 سال تا قبل از انقلاب 2 میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران توسط بیگانگان تصرف شده است این در حالی که در هشت سال دفاع مقدس با اینکه حدود 50 کشور از صدام حمایت می کرد حتی یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمنان نماند.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه افتخارات دفاع مقدس در سایه ایستادگی آن هم در حال تحریم بدست آمده است گفت: ایستادگی در مقابل دشمنان خصوصا استکبار جهانی درس شهدا برای ماست.

امام جمعه دندی گفت: سلاح ملتها در مقابل دشمنان اولا اتحاد و یکپارچگی و ثانیا مجهز به تسلیحات نظامی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه آمریکا با اسلام انقلابی مخالف است گفت: شعارهای مبارزه با تروریسم و حقوق بشرتوسط استکبار جهانی شبیه به لطیفه است و جنایات یمن، فلسطین، عراق و سوریه نشانگر پرونده جنایات آمریکاست.

امام جمعه دندی گفت: از اذعان رئیس جمهور محترم در سازمان ملل، به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات و عهدشکنی های آمریکا در برجام تشکر می کنیم.

امام جمعه دندی با بیان اینکه 95 درصد شهدا اهل مسجد و نماز جمعه و جماعات بوده اند گفت: کسی که اهل مسجد باشد با بصیرت و آگاه به مسائل روز جامعه و جهان خواهد بود.

خطیب جمعه دندی گفت: یکی از نمازهای که موجب آگاهی بخشی و بصیرت افزایی می شود نمازعبادی و سیاسی جمعه است و هیچ کس حق ندارد بخش سیاسی نماز جمعه را حذف کند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: امام جمعه به عنوان نماینده نظام اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری در جهت مصالح و منافع کشور روشنگری می کند و کسانی  که می گویند ائمه جمعه نباید به مسائل سیاسی روز جامعه ورود کنند هویت نماز جمعه را نشاخته اند.

امام جمعه دندی با تبریک آغاز سال تحصیلی مدارس کشور گفت: ماه مهر ماه طلوع دوباره علم در مدارس کشور است.

خطیب جمعه دندی با اشاره به اینکه تقارن همه ساله آغاز دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی تقارن با معنایی است، گفت: شهدا پرورش یافتگان مدارس آن زمان بوده اند و امروز هم آموزش و پرورش و معلمان باید دانش آموزانی چون شهدا تربیت کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب به مساله سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: هدف از این کار جمع آوری اطلاعات در مورد سه مساله  جمعیت، مسکن و بیکاری است و همه باید در این مساله مشارکت داشته باشند.

امام جمعه دندی گفت: خانواده زمانی محقق می شود که اولا ازدواج صورت بگیرد و لذا سرپرستان خانواده ها در این مساله باید هم فرزندان خود را یاری کنند و هم آنها را به ازدواج به موقع تشویق نمایند.

خطیب جمعه دندی گفت: دومین عامل تحقق یک خانواده جمعیت است لذا کاهش جمعیت که آسیب های فراوانی دارد در شرایط فعلی و همانطور که رهبر انقلاب اسلامی هم تاکید دارند به ضرر کشور است.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به  نزول سوره انسان(هل أتی) و نامگذاری آن به روز خانواده گفت: خانواده قرآنی آن خانواده ای است که همدیگر را به زندگی سالم و پاک و بدور از گناه و معصیت تشویق و یاری نمایند.

امام جمعه دندی  با اشاره به مسئولیت سرپرست خانواده در این زمینه گفت: طبق آیه شریفه " یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ" سرپرست خانواده که همان مرد خانواده است باید خود و خانواده خود را از هر کاری که منجر به عذاب الهی می شود، باز دارد. 

خطیب جمعه دندی با انتقاد از بی حجابی، ارتباط دختر و پسر، ماهواره و اعتیاد گفت: اگر سرپرستان خانواده ابتدا خود عامل به این دستور الهی بوده و به آیه شریفه باور قلبی داشتند بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه وجود نداشت.

امام جمعه دندی گفت: کسی که خود آلوده به ماهواره، اعتیاد، موسیقی حرام است نمی تواند سرپرست و نگهبان خوبی برای خانواده خود باشد چرا که خود نیاز به نگهبانی دارد.

حجت الاسلام حسینی نسب در پایان ارتحال آیت الله یکتایی از علمای بنام زنجان و از شاگردان حضرت امام خمینی ره و آیت الله بروجردی را تسلیت گفت.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 95 مهر 2
زمان : ساعت 2:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380566
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 227
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا