سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همایش حکمت مطهر
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر

حجت الاسلام حسینی نسب: شهید مطهری از شخصیت های برجسته اسلامی است که در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک نظریه پرداز کامل است.

امام جمعه دندی: وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی سیاسی می شود.

همایش حکمت مطهر به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری با حضور مسئولین ادارات و جمعی از دانش آموزان بسیجی و با سخنرانی امام جمعه دندی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی در این همایش با تبریک مبعث حضرت پیامبر اکرم (ص) گفت: روز مبعث بزرگترین روز تاریخ بشریت است چون پیامبر اکرم(ص) بزرگترین انسان تاریخ است و هم ماموریت او بزرگ است.

امام جمعه دندی گفت: نعمت بعثت آنقدر بزرگ است که خداوند در آیه شریفه برای بعثت پیامبراز لفظ منت استفاده کرده است.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه اندیشه های شهید مطهری برگرفته از آیات قرآن و فرمایشات معصومین (علیهم السلام) است، گفت: شهید مطهری یکی از شخصیت های برجسته و نظریه پرداز اسلامی است که در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک نظریه پرداز به تمام معنا است و تالیفات مختلف ایشان دلیل این مدعاست.

امام جمعه دندی با بیان اینکه نفی پلورالیسم و تکثرگرایی یکی از اندیشه های شهید مطهری است گفت: پلورالیسم یا راههای رسیدن به سعادت ابدی بر خلاف آیات قرآن و اهداف انبیاءالهی است و جز صراط مستقیم راه دیگری برای سعادت بشر وجود ندارد.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: دین حق در هر زمان یکی بیش نیست و بر هر کس لازم است از آن پیروی کند و در راه رسیدن به سعادت ابدی یک راه است که قرآن می فرماید: وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ..؛ و این است راه راست من از آن پیروی کنید و به راههای گوناگون مرویدکه ، شما را از راه خدا پراکنده می سازد.

امام جمعه دندی گفت: یکی از آثار تالی فاسد نظزیه پلورالیسم نفی خاتمیت است ولی این نظریه نیز آیه شریفه « ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیماً؛ محمّد ( ص ) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست ولی رسول خدا و ختم کننده و آخرین پیامبران است و خداوند به همه چیز آگاه است» منافات دارد و خداوند در این آیه شریفه حضرت محمدصلی الله علیه و آله را آخرین پیامبر معرفی می کند.

حجت الاسلام حسینی نسبت به اندیشه های اقتصادی شهید مطهری نیز اشاره کرد و گفت:در اینکه آیا دین فقط برای آخرت انسان است یا برای امور دنیوی انسان نیز برنامه دارد، نظراتی وجود دارد که عده ای قائلند دین با امور دنیوی مردم کاری ندارد.

امام جمعه دندی گفت: شهید مطهری با این دیدگاه مخالف است و می گوید چون مکتب اسلام یک مکتب جامع گرا ست لذا به همه نیاز های دنیوی و اخروی،جسمی و روحی انسان توجه کرده است .

حجت الاسلام حسینی گفت: دین اسلام نه آخرت گرایی صرف را قبول دارد نه دنیا گرایی محض را بلکه از نظر اسلام راه آخرت ازمتن زندگی دنیوی می گذرد.

امام جمعه دندی با اشاره به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: در مسئله اقتصادی نیز دین اسلام هم برای زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی برنامه دارد.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه خداوند هیچ راهی برای تسلط کافران برای مومنین قرار نداده است، گفت: این عدم تسلط در همه زمینه هاست و اقتصاد نیز یکی از این موارد است.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی سیاسی می شود، گفت: شعب ابیطالب و ایستادگی سه ساله پیامبراکرم صلی الله علیه واله یک نمونه از مبارزه با تحریم اقتصادی دشمن است که در سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) مشاهده می شود.

  





نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 95 اردیبهشت 15
زمان : ساعت 12:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381138
بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا