سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بمناسبت روز معلم، مصاحبه با شمیم ماهنشان
برچسب ها: اخبار (756)، مصاحبه ها (18)، | نظر بدهید

امام جمعه شهردندی: مهمترین وظیفه معلم تربیت و هدایت است.

«حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب» امروز در گفت و گو با خبر نگار شمیم ماهنشان ضمن تبریک هفته معلم دوازده اردیبهشت  و گرامیداشت آیت الله شهید مطهری ، با اشاره به جایگاه و مقام معلم، اظهارکرد: معلمی یک شغل مقدس، پراهمیت و در عین حال بسیار خطیر و حساس است، چرا که تربیت کسانی که در مرحله رشد هستند بر عهده معلمان است.

وی افزود: معلمی شغل انبیاست و در ارزش شغل معلمی همین بس که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خود را معلم معرفی می کند .

امام جمعه دندی گفت:  سالروز شهادت عالمی برجسته چون شهید مطهری روز معلم نام گذاری شده است که حضرت امام خمینی ره می فرماید مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود. مقام معظم رهبری نیز او را از نوادر زمان می نامد.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارکرد: احترام معلم و حفظ جایگاه آنان و تکریم معلمان وظیفه همگان است و احترام شاگرد بر استاد و بزرگداشت مقام معلم از آموزه های دین اسلام است.

وی افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش،  زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد.

امام جمعه دندی گفت:  خداوند در قرآن کریم  یزکیهم را قبل از یعلمهم می آورد و این نیز دلیل بر تاثیرگذاری معلم بر دانش آموز است.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارکرد: اگر معلمی شغل انبیاست باید معلمان مثل پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بر هدایت و تربیت دانش آموزان دلسوزانه عمل کنند و در ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی سوز و گداز داشته باشند و همچون شمع در راه هدایت جوانان بسوزند.

وی افزود: جوانان و دانش آموزان بعنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان هستند و آموزگاران باید در عمل و کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

امام جمعه دندی گفت:  ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی،  سبک زندگی اسلامی،  نماز،  حجاب و آگاهی سازی از ناهنجاری های جامعه باید در مدارس توسط معلمان عزیز به دانش آموزان منتقل شود.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارکرد: تربیت و بیان نکات اخلاقی فقط  وظیفه معلم قرآن  یا  پرورشی  نیست حتی معلم ریاضی، علوم،  فیزیک و … نیز در لابلای درس به هر بهانه ای با ذکر نکات اخلاقی و تربیتی جان تازه ای به روح و روان دانش آموزان بدمند،خداوند نیز به آنها اجر و پاداش خواهد داد.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : یکشنبه 95 اردیبهشت 12
زمان : ساعت 4:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378329
بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا