سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه دندی 94/11/2
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: درزمان اجرای برجام از فریب و عهدشکنی دشمن غفلت نشود.

حجت الاسلام حسینی نسب: در ادامه مباحث بیان معیار انتخاب اصلح؛ کاندیدای نمایندگی باید " معتقد به نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه" باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: بعد از 12 سال مذاکره همراه با اتهام زنی غرب به ایران، صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران تایید شد.

امام جمعه دندی با ابیان اینکه لغو تحریم ها موجب خرسندی و خوشحالی است گفت: آنچه باید توجه شود این است که آمریکا و غرب از جیب خود چیزی به ما لطف نکرده بلکه با گذشتن از برخی حقوق خود به برخی دیگر از حقوق خود رسیدیم و این هم در سایه هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش دولت و ایستادگی ملت ایران بود.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه ملت ایران غرب را راستی آزمایی می کند تا معلوم شود که چقدر به تعهدات خود پایبند هستند، گفت: مسئولان باید تذکر رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور محترم را رعایت کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: در قبال این معامله هزینه های سنگینی داده شده و مبادا از فریب و عهدشکنی دشمن غفلت شود.

امام جمعه دندی به جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای انقلابی کشور است و وظیفه خطیر و سنگینی دارد.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه نظارت بر کاندیداها در همه کشورها توسط برخی نهادها انجام می شود،  دلیل فشار بر شورای نگهبان را ایستادگی و پاسداری از ارزشهای و آرمانهای انقلاب دانست.

حجت الاسلام حسینی نسب با انتقاد از تایید صلاحیت اکثر کاندیداها در هیئت های اجرایی گفت: اگر هیئت های اجرایی به مسئولیت قانونی خود عمل می کردند، الان این همه فشار بر شورای نگهبان تحمیل نمی شود.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه نظارت شورای نگهبان استصوابی است، گفت: از لحاظ قانون شورای نگهبان اگر صلاحیت کسی را تشخیص ندهد نمی تواند او را تایید کند و این همان معنای عدم احراز است.

خطیب جمعه دندی با انتقاد از کسانی که بر خلاف قانون در امرانتخابات دخالت می کنند، گفت: تعجب از کسانی است که شعارقانون مداری سر داده اما به شورای نگهبان را اتهام می زنند و باید از اینها پرسید توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.

امام جمعه دندی گفت: شورای نگهبان همیشه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و هیچ گاه زیر بار فشار نرفته و نخواهد رفت.

حجت الاسلام حسینی نسب در این هفته نیز همچون سه هفته گذشته، به بیان معیار انتخاب اصلح از منظر امام و رهبری پرداخت و گفت: یکی دیگر از معیارهای انتخاب اصلح این است که کاندیدای نمایندگی باید " معتقد به نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه" باشد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه قوای سه گانه در واقع بازوی رهبر انقلاب هستند، گفت: نماینده مجلس باید سرباز رهبر معظم انقلاب باشد.

خطیب جمعه دندی گفت: حضرت امام خمینی ره در این باره می فرمایند: «من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید... و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند».

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: اصل مهم در گزینش نماینده باید این باشد که نظام اسلامی را با تمامی شاخصه‌ها و ابعادش پذیرفته باشد و با آن به مخالفت نپردازد. مجلس در هیچ کشوری جای مخالفان نظام نیست و اگر کسانی که می‌گویند باید به مجلس برویم تا با قانون اساسی و جمهوری اسلامی مبارزه کنیم، این کاملاً غلط و غیرمنطقی است.

امام جمعه دندی همچنین به 4 بهمن سالروز مخالفت بختیار با فرود هواپیمای امام ره در فرودگاه و تحصن روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به جلوگیری از ورود امام به کشور و حماسه مردم آمل اشاره کرد.


 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 94 بهمن 2
زمان : ساعت 2:34 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381125
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 135
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا