سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نهم دی، دیدار با مسئولان ادارات و خانواده های معظم شهدا + تصاویر
برچسب ها: اخبار (756)، دیدارها و بازدیدها (204)، | نظر

حجت الاسلام حسینی نسب: کور واقعی آن کسی است که بصیرت نداشته باشد.

امام جمعه دندی: نهم دی نمایش اقتدار ولایت فقیه بود.

به مناسبت سالروز نهم دی مسئولان ادارات و خانواده های معظم شهدا در دفتر امام جمعه دندی حضور یافتند.  

حجت الاسلام حسینی نسب در این دیدار به تشریح ایجاد انواع فتنه بر ضد انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: فتنه 78 و 88 در چندین سال گذشته خطرناکترین فتنه ها بودند.
امام جمعه دندی با بیان اینکه فتنه 88 براندازی بود، گفت: جامعه متشکل از خواص و عوام است و در زمان فتنه خواص باید راهنما و هدایتگر عوام باشند اما در فتنه 88 برخی از خواص جامعه در گرداب بی بصیرتی فرو رفته بودند.


حجت الاسلام حسینی نسب به تشریح معنای فتنه از منظر روایات پرداخت و گفت: امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: فإنّما البَصیرُ مَن سمِعَ فتَفَکّرَ ، و نَظرَ فأبْصرَ؛ بصیر آن کسی است که بشنود، گوش خود را بر صداها نبندد؛ وقتی شنید، بیندیشد.

وی با بیان اینکه بصیرت در بیانات رهبرمعظم انقلاب به قبله نما و نورافکن تشبیه شده که انسان را از تردید و تاریکی نجات می دهد، گفت: پیامبر خدا(صلی الله علیه و اله) فرمودند: لَیْسَ الْأَعْمَى مَنْ یُعْمَى بَصَرُهُ ، إِنَّمَا الْأَعْمَى مَنْ تُعْمَى بَصِیرَتُهُ کور آن نیست که چشمش نابینا باشد بلکه کور واقعی آن کسی است که دیده بصیرتش کور باشد.

امام جمعه دندی گفت: در بی بصیرتی فتنه گران همین ها کافی است که وقتی دیدند دشمنان اعم از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سلطنت طلبان و منافقان آنها حمایت می کنند، آنها را نادیده گرفتند، وقتی به عاشورای امام حسین علیه السلام اهانت کردند، آنها را مردمان خداجومعرفی کردند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه مردم مومن و انقلابی در روز نهم دی با حضور خود بساط فتنه را جمع کردند، گفت: آگاهی و بصیرت در سایه هدایتهای مقام معظم رهبری در جامعه ایجاد شد.

امام جمعه دندی در ادامه به بیان نمونه های از قدرت و اقتدار ولایت فقیه پرداخت و گفت: ماجرای دادگاه میکونوس و بازگشت سفرای کشورهای اروپایی به ایران یک نمونه ار قدرت ولی فقیه دانست که رهبر معظم انقلاب طى فرمانى اعلام داشتند که سفیر آلمان باید دیرتر از همه وارد تهران شود.

حجت الاسلام حسینی نسب فاجعه منا و هشدار رهبر معظم انقلاب به عربستان را یک نمونه دیگر از اقتدار ولی فقیه دانست و گفت: همه دیدند که بعد از هشدار مقام معظم رهبری چگونه سراسیمه اعلام آمادگی کردند و با مسئولان ایرانی همکاری کردند.

امام جمعه دندی حضور میلیونها نفر در شهرهای مختلف در روز نهم دی را یکی نمونه دیگر از اقتدار رهبری انقلاب دانست و گفت: بعد ازهشت ماه فتنه و آشوب، حضور مردم در تظاهرات نهم دی نمایش قدرت و اقتدار رهبری بود که مردم را از پشت پرده نفشه های دشمنان آگاه نمودند.

وی به یک نمونه از اعتراف یکی از پادشاهان ایران به قدرت علما اشاره کرد و گفت: در یکی از سفرهای اروپا که ناصرالدین شاه به انگلستان رفته بود ملکه آن روز (الیزابت) دستور داد تا ارتش انگلیس در روز معینی در حضور شاه ایران رژه بروند تا شاه ایران ارتش و نیروی نظامی دولت انگلیس را از نزدیک ببیند و بیش از پیش مرعوب آن واقع شود.ارتش انگلستان در روزی که از طرف ملکه تعیین شده بود با تمام ساز و برگ نظامی در حضور ملکه انگلستان و ناصرالدین شاه رژه رفت پس از پایان رژه ملکه الیزابت برای آنکه بداند قدرت ارتش انگلیس تا چه حد در روحیه شاه ایران مؤثر واقع شده از ناصرالدین شاه پرسید ارتش ما چگونه بود ناصرالدین شاه جواب داد بسیار نیرومند و مجهز بود.سپس ملکه با پوزخندی از شاه پرسید که ارتش شما در ایران چگونه است و قوای نظامی شما در چه حدی است؟اتابک اعظم که در حضور شاه ایران و ملکه الیزابت ایستاده بود، می‏گوید: من خود فکر کردم که شاه ایران در پاسخ ملکه انگلیس چه خواهد گفت؛ زیرا اگر حقیقت امر را اظهار نماید آبروی ملت ایران می‏رود در برابر ملکه انگلیس و اطرافیانش به خطر خواهد افتاد. چون ارتش ما در برابر ارتش انگلیس بسیار ناچیز است و اگر در پاسخ خلاف واقع سخن گفته و به دروغ لاف بزند آنها از تمام تشکیلات کشور ما مطلع و آگاه هستند.ولی ناگاه دیدم که ناصرالدین شاه پاسخ عجیبی داد که ملکه انگلستان و اطرافیان او را به حیرت انداخت؛ زیرا در جواب ملکه گفت: ما در ایران یک عدد معینی نظامی و و ارتش داریم که فقط به منظور حفظ انتظامات داخله کشور است، اما اگر روزی مملکت ما مورد تهاجم و تجاوز یک دولت بیگانه واقع شود در آن روز پیشوای روحانی و مذهبی مسلمین دستور دفاع از مملکت را صادر می‏کند و اگر چنین دستوری از طرف او صادر گردد تمام افراد کشور از زن و مرد و بزرگ و کوچک سرباز و نظامی هستند و برای دفاع از کشور بر می‏خیرند، حتی در آن روز من که پادشاه کشورم مانند یکی از سربازان باید به حکم وظیفه مذهبی در جبهه جنگ به دفاع مشغول گردم.

امام جمعه دندی در پایان گفت: اگر حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر بر سر آرمانهای خود استقامت کنیم خداوند نیز ما را کمک خواهد داد.

 

 





نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 دی 9
زمان : ساعت 11:0 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377761
بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 215
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا