سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصاحبه با خبر نگار اوج بیداری
برچسب ها: اخبار (756)، مصاحبه ها (18)، | نظر بدهید

امام جمعه شهر دندی:

دولت نیجریه، به جای مسلمان کشی با عناصر کشتار شیعیان برخورد کرده و عوامل خود سر نظامی که مسبب شهادت شیعیان است را محاکمه کند.
از مجامع بین المللی خصوصا کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم می کنند می خواهیم در مقابل این جنایت غیرانسانی سکوت خود را بشکنند.

  «حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب» امروز در گفت و گو با خبر نگار اوج بیداری اظهار کرد: حمله ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده کثیری از مسلمانان شده و محاصره منزل رهبر مقاوم شیعیان آن کشور شیخ «ابراهیم یعقوب زاک زاکی» و شهادت همسر و فرزندش، حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت(ع) و رشد روز افزون شیعیان و قدرت نفوذ معنوی آنان است.
وی افزود: جان انسان در منطق اسلام محترم است لذا خودکشی و یا دیگرکشی حرام است و یکی از گناهان کبیره، قتل نفس انسان بی گناه است.
امام جمعه شهر دندی گفت: وقتی انسان بی گناهی، به ناحق کشته می شود، حق حیات و زندگی از او گرفته می شود و او، از بزرگ ترین حقی که دارد، محروم می شودبنابراین اسلام به حفظ و حرمت جان انسان های بی گناه اهمیت فراوان داده است.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهار کرد: این اهمیت و ارزش، به اندازه ای است که قتل یک انسان بی گناه را معادل قتل همه مردم دانسته است. لذا در سوره مائده می فرماید، مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً، هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین (انسان بی گناهی را) بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته است.
وی افزود: این منطق اسلام است و راضی نیست یک انسان بی گناه کشته شود که نمونه آن پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا بعد از حادثه تروریستی فرانسه بود که کشته شدن انسانهای هر چند غیر مسلمان را محکوم کردند.
امام جمعه شهر دندی تأکید کرد: ما شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه توسط نیروهای نظامی نیجریه و به آتش‌ زدن منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و شهادت اعضای خانواده این عالم بزرگوار را محکوم می کنیم و از مجامع بین المللی خصوصا کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم می کنند می خواهیم در مقابل این جنایت غیرانسانی سکوت خود را بشکنند.
حجت الاسلام حسینی نسب گفت: کشتار شیعیان مظلومی که گناهشان جز شیعه بودن و مسلمان بودن چیز دیگری نیست و اینها از شکل گیری قدرت شیعه در نیجریه وحشت دارند چرا که اسلام ناب اهل بیت(علیه السلام) در بزرگ ‌ترین و پرجمعیت ترین کشور آفریقا تبدیل به یک قدرت شده است و حدود 15 میلیون شیعه در این کشور وجود دارد.
وی افزود: همه ما اطلاع داریم که در تمامی جنایت هایی که نسبت به مسلمانان و شیعیان اتفاق می افتد دست پلید آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم یعنی توسط عوامل داخلی دخالت دارد که چند روز قبل در کشور آذربایجان و در منطقه نارداران و امروز در نیجریه رخ می دهد.
امام جمعه شهردندی تأکید کرد: از دولت نیجریه می خواهیم به جای مسلمان کشی و کشتار شیعیان بی گناه با گروه تکفیری بوحرام مبارزه کند و در شرایطی که گروه های تروریستی با مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کشورهای مسلمان را تهدید می‌کند، اتحاد و یکپارچگی خود را با دیگر کشورهای اسلامی حفظ کند و بداند که حفظ جان مسلمانان وظیفه اصلی و همگانی است و با عاملان این حادثه غمبار برخورد نماید و عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد و نسبت به مداوای ایشان اقدام کند.
حجت الاسلام حسینی نسب گفت: کشورهای استکباری و دشمنان اسلام نیز بدانند که با این توطئه ها و کشتار شیعیان نمی توانند مانع پیشرفت اسلام و بیداری اسلامی در جهان شوند.




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 آذر 25
زمان : ساعت 11:29 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378520
بازدید امروز: 235
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا