سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نمازجمعه دندی 94/9/20
برچسب ها: خطبه ها (214)، اخبار (756)، | نظر

امام جمعه دندی: اگر پرونده هسته ایران بسته نشود، برجام نیز عملیاتی نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی نسب:لیلة المبیت اوج فداکاری حضرت علی علیه السلام در دفاع از دین اسلام بود.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی با اشاره به گزارش آمانو در مورد پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: گزارش آزانس بین المللی انژری هسته ای در یک تقسیم بندی به سه بخش سفید، سیاه و خاکستری تقسیم می شود و دارای گزارش دو پهلو است.

امام جمعه دندی گفت:با قاطعیت به گروه 1+5 هم اعلام می کنیم که بین برجام و پی.ام.دی یکی را انتخاب کنید. استکبار جهانی و 5+1 بدانند ‏ اگر پرونده هسته ایران بسته نشود، برجام نیز عملیاتی نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه دندی با اشاره به شهادت آیت الله دستغیب سومین امام جمعه شهید محراب گفت: ایشان «مربی محرومان»، «هدایت‏کننده مردم»، «معلمی بزرگ»، «عالمی عامل» و بالاتر از همه «متعهد به اسلام» و «شخصیتی ارزشمند» بودند و کتاب های ارزشمند ایشان مانند گناهان کبیره، قلب سلیم و داستانهای شگفت بسیار مفید و اموزنده هستند.

امام جمعه دندی به هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه و شب لیلة المبیت اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در آن شب با هدف نجات جان حضرت پیامبر(ص) و دین خدا، فداکاری کرد و در بستر پیامبر اکرم(ص) خوابید و پیامبر به همراه ابوبکر از مکه خارج و در غار ثور مخفی شدند که آیه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ» نازل شد. در این هنگام جبرئیل بالاى سر و میکائیل پایین پاى على (علیه السلام ) نشسته بودند جبرئیل مى گفت : ((به به آفرین بر تو اى على ! خداوند بواسطه تو بر فرشتگان مباهات مى کند)).

خطیب جمعه دندی گفت: لیلة المبیت اوج فداکاری حضرت علی علیه السلام در دفاع از دین اسلام بود که با هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله ادامه می یافت.

حجت الاسلام حسینی نسب به 23 آذر سالروز اشغال بلندیهای جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستی اشاره کرد و گفت: خوی اشغالگری در ذات اسرائیل وجود دارد و بیش از60 سال است که فلسطین را اشغال کرده و این غده سرطانی با اتحاد مسلمانان از صفحه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه دندی به سالروز شهادت شهید تندگویان و روز پژوهش اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش منشأ قدرت اقتصادی و سیاسی‏ است . اگر پیشرفت همه جانبه می خواهیم  باید تحقیق کنیم. و الا اگر منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشه دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم و اینجا آموزش بدهیم. این منجر به  وابستگی خواهد شد.

خطیب جمعه دندی با تبریک 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان‏ گفت: رانندگان قشر بسیار زحمت کشی هستند که در سرما و گرما، در روز و شب و در برف و باران  برای حمل مایحتاج مردم ،سوخت مردم، وسایل مردم جاده های خطرناک را پشت سر می گذارند . این روز را باید روز قدردانی از خدمات رانندگان و دست اندکاران بخش حمل و نقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیاز ها و مشکلات این بخش دانست.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: یکی از اصول رانندگی رعایت قوانین رانندگی و رعایت اصول مذهبی است. خصوصا رانندگان عمومی باید اصول عبادی و موازین شرعی را رعایت کنند.

امام جمعه دندی بارش برف را از نعمات الهی دانست و گفت: نزول برکات آسمانی یکی از آثار دوری از گناه و عزاداری برای امام حسین علیه السلام است و باید به درگاه الهی سپاسگزار باشیم.

خطیب جمعه دندی از خدمات پلیس راه و شهرداری در ایام بارش برف و همچنین اطلاع رسانی صدا وسیما از راه های موصلاتی کشور تشکر کرد.

حجت الاسلام حسینی نسب  به حادثه دردناک بیمارستان خمینی‏ شهراشاره کرد و گفت: این کار با اخلاق پزشکی سازگار نیست و پزشک باید نسبت به نجات جان مردم مقید باشد.

امام جمعه دندی از نحوه برخورد کادر پزشکی درمانگاه دندی با برخی مراجعه کنندگان انتقاد کرد و گفت: اگر در صورت اضطراری مراجعه ای به درمانگاه می شود پزشک موظف به پذیرش و معالجه بیمار است و به بهانه وقت استراحت نمی تواند از ویزیت بیمار خودداری کند.

خطیب جمعه دندی با محکوم کردن حمله پلیس کشور آذربایجان به شیعیان گفت: ما با شیعیان آذربایجان ابراز همدردی می کنیم و از مردم مظلوم در هر نطقه جهان حمایت می نماییم.

خطیب جمعه دندی با تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام از مردم خواست در مجالس مربوط به اهلبیت علیه السلام حضور پررنگتری داشته باشند.




نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 94 آذر 20
زمان : ساعت 2:57 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 378453
بازدید امروز: 168
بازدید دیروز: 123
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا