سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتخب خطبه های نماز جمعه شهر دندی 1394/3/1
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه بخش انگوران:

بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران باید بصورت متعارف باشد و تسلیحات دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست.

 

خطبه اول:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 

بسم ‏اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏ 

عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله. قال الله تبارک و تعالی: وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ ؛ اگر مردم قریه ها ایمان آورده و پرهیزگاری پیشه کرده بودند برکات ، آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم ، ولی پیامبران را به دروغگویی نسبت دادند ما نیز به کیفر کردارشان مؤاخذه شان کردیم. 

فضائل ماه شعبان:

الف: فضیلت روزه گرفتن

قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ شَعْبَانُ‏ شَهْرِی وَ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ صَامَ یَوْماً مِنْ شَهْرِی کُنْتُ شَفِیعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ صَامَ یَوْمَیْنِ مِنْ شَهْرِی غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ شَهْرِی قِیلَ لَهُ اسْتَأْنِفِ الْعَمَل.‏

 عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ قَدْ تَذَاکَرَ أَصْحَابُهُ عِنْدَهُ فَضَائِلَ شَعْبَانَ‏ فَقَالَ شَهْرٌ شَرِیفٌ وَ هُوَ شَهْرِی وَ حَمَلَةُ الْعَرْشِ تُعَظِّمُهُ وَ تَعْرِفُ حَقَّهُ وَ هُوَ شَهْرٌ تُزَادُ فِیهِ أَرْزَاقُ الْمُؤْمِنِینَ کَشَهْرِ رَمَضَانَ وَ تُزَیَّنُ فِیهِ الْجِنَانُ وَ إِنَّمَا سُمِّیَ شَعْبَانَ‏ لِأَنَّهُ یَتَشَعَّبُ فِیهِ أَرْزَاقُ الْمُؤْمِنِینَ وَ هُوَ شَهْرٌ الْعَمَلُ فِیهِ مُضَاعَفٌ الْحَسَنَةُ بِسَبْعِینَ وَ السَّیِّئَةُ مَحْطُوطَةٌ وَ الذَّنْبُ مَغْفُورٌ وَ الْحَسَنَةُ مَقْبُولَةٌ وَ الْجَبَّارُ جَلَّ جَلَالُهُ یُبَاهِی فِیهِ بِعِبَادِهِ وَ یَنْظُرُ إِلَى صُوَّامِهِ وَ قُوَّامِهِ فَیُبَاهِی بِهِمْ حَمَلَةَ الْعَرْش‏؛ رسول خدا در ضمن اینکه اصحابش نزد او فضائل شعبان را مذاکره میکردند فرمود شعبان‏ ماه شریفى است و ماه منست و حاملان عرش آن را بزرگ شمارند و حق آن را بشناسند و آن ماهى است که ارزاق مؤمنان براى ماه رمضان در آن بیفزاید و بهشت در آن زیور شود و آن را شعبان نامند براى آنکه ارزاق مؤمنان در آن منشعب گردد آن ماهیست که حسنه در آن هفتاد برابر باشد و سیئه ملغى گردد و گناه آمرزیده است و حسنه پذیرفته و حضرت جبار جل جلاله در آن ببندگانش نیاز و به روزه‏داران و شب‏زنده‏دارانش نگاه کند و بحاملان عرش بدانها ببالد.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص شَعْبَانُ شَهْرِی وَ رَمَضَانُ شَهْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ صَامَ مِنْ شَهْرِی یَوْماً کُنْتُ شَفِیعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ صَامَ شَهْرَ رَمَضَانَ أُعْتِقَ مِنَ النَّار

ب) فضیلت توبه و استغفار

عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ الصَّلْتِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا ع یَقُولُ مَنْ قَالَ فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ سَبْعِینَ مَرَّةً أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ وَ أَدْخَلَهُ [أَحَلَّهُ‏] دَارَ الْقَرَار؛ هر که در هر روز از شعبان هفتاد بار بگوید استغفر اللَّه و أسأله التوبة خدا برائت از دوزخ و گذرنامه از صراط برایش نویسد.

ج) عرضه اعمال بر ائمه

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ الْأَعْمَالَ تُعْرَضُ عَلَیَّ فِی کُلِّ خَمِیسٍ فَإِذَا کَانَ الْهِلَالُ أُکْمِلَتْ فَإِذَا کَانَ النِّصْفُ مِنْ شَعْبَانَ عُرِضَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَلَى عَلِیٍّ ع ثُمَّ یُنْسَخُ فِی الذِّکْرِ الْحَکِیم‏؛  اعمال بر من عرضه مى‏شود در هر پنجشنبه اول ماه تکمیل مى‏شود در نیمه شعبان بر پیامبر اکرم و على مرتضى عرضه مى‏گردد سپس در ذکر حکیم نسخه‏بردارى مى‏شود.

خطبه دوم:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 

بسم ‏اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏ 

عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله. قال الصادق علیه السلام: معاشر الشیعة کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا

ای گروه شیعیان! همواره زینت ما باشید و مایه ننگ ما نگردید. 

مناسبت اول امروز جمعه، اول خرداد مصادف با سوم شعبان ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار است.این روز را به همه شما عزیزان و نمازگزران گرامی بویژه به آزادگان، ایثارگران و  پاسداران با صفا تبریک می گویم.

مناسبت دوم، دوم خرداد مصادف با چهارم شعبان ولادت حضرت ابالفضل علیه السلام و روز جانباز است.این روز را نیز به خواهران و برداردان نمازگزاران بویژه جانبازان عزیز که واقعا شهیدان زنده هستند، تبریک می گویم.

مناسبت سوم، سوم خرداد مصادف با پنجم شعبان سالروز ولادت زین العابدین امام سجاد علیه السلام است. تبریک عرض می کنم ولادت این امام عزیز را به محضر تک تک شما سروران گرامی.

مناسبت چهارم؛ روز سوم خرداد روز فتح خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پایداری است؛با آغاز جنگ تحمیلی شهر خرمشهر بعد از 35 روز مقاومت، ایثار، پایداری و استقامت. شهری که در چهارم آبان 1359به اشغال دشمن درآمد که برای ملت ایران زخمی جانکاه بود اما به فضل پروردگار پس از 578 روز ما شاهد بودیم در سوم خرداد، خونین شهر دوباره خرمشهر شد و با جانفشانی رزمندگان اسلام آزاد شد. فتح خرمشهر پیروزی ایران اسلامی در برابر تمام کشورهای جهان بود که از صدام حمایت می کردند.«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»آنها آمده بودند تهران را فتح کنند ولی در پایان جنگ چه اتفاقی افتاد؟! دشمن با رسوایی و دست خالی از کشور رانده شد و این ایران اسلامی بود که سرفراز از صحنه جنگ بیرون آمد و امام آن جمله زیبا را  فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد. امروز وظیفه نخبگان ما، وظیفه نویسندگان ما، وظیفه عالمان حوزوی ما، وظیفه دانشگاهیان ما، وظیفه هنرمندان ما این است که صحنه‏های زیبای دفاع مقدس را به تصویر بکشند. نسل ما نیاز دارد که از دوران دفاع مقدس پیام بگیرد. الان هم با گذشت بیست وپنج سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان شاهد ورود پیکر پاک شهدا به کشور هستیم که وظیفه ما حفاظت از خون شهداست و الا شرمنده شهدا خواهیم شد. شهدا از ما  اتحاد و یکپارچگی، تبعیت از ولی فقیه و حفظ حجاب خواسته اند و وظیفه همه ماست به وصیت شهدا با جان و دل عمل کنیم.

مطلب دیگر، فرمایشات مقام معظم رهبری در روز مبعث و  همچنین در دانشگاه افسری امام حسین ع است.

ایشان فرمودند: ایران اسلامی منزوی نیست و دلیل آن هم اینکه  با شش کشور مذاکره می کند و همچنین ابراز علاقه و شیفتگی مردم کشورهای مختلف دنیا نسبت ایران و مسئولان است.

ایشان به جاهلیت مدرن اشاره کردند که از جمله آن اینکه با ذکر شریف لا اله الا الله سر می برند، زنان و کودکان بی دفاع را می کشند. با پرچم لا اله الا الله جگر بی گناه را درآورده به و دندان می کشند. قبور صحابی پیامبر را تخریب می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همه کشورهای اسلامی را خطاب قرار دادند و گفتند: ملت ایران، امت بزرگ اسلامی و زمامداران کشورهای اسلامی، بدانید، ما می توانیم در مقابل این جاهلیت بایستیم.

مطلب دیگر در فرمایشات رهبری معظم انقلاب این بود که فرمود دو گفتمان وجود دارد که گفتمان نوین اسلامی که این پرچم در دست ایران اسلامی است و پرچم گفتمان نوین اسلامی را برای سعادت بشریت راهگشا و برای نسل جوان دنیا، پرکشش و پرجاذبه دانستند.

گفتمان دیگر، گفتمان جاهلیت است که گفتمان جاهلیت امروز که گفتمانی ظالمانه، زورگویانه، متکبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرتهای سلطه گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامی قرار دارد که طرفدار عدالت، آزادی بشر و از بین رفتن زمینه های استثمار و استعمار، و نابودی نظام سلطه است.

در بحث مذاکرات نیز به نکاتی اشاره کردند از جمله اینکه، تسلیحات دفاعی قابل مذاکره نیست و همچنین هیچ کس حق مصاحبه(که همان بازجویی است) با دانشمندان هسته ای را  ندارد و فرمودند بنده اجازه این کار را نخواهم داد.

چند چیز خطوط قرمز نظام است:

1) حرکت علمی، هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود.

2) تسلیحات دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست. «اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ ‌یک از مراکز نظامی داده نخواهد شد»

3) کسی حق مداخله بر روی دستاوردهای هسته ای را ندارد و کسی هم این کار را انجام نمی‌دهد.

4) مسئولان باید در مورد دستاوردهای هسته‌ای تعصب داشته باشند.

5) مذاکره کنندگان کشورمان نباید هیچ حرف زوری را از طرف مقابل قبول کنند.

6) بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران باید بصورت متعارف و غیر فوق العاده باشد.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 94 خرداد 2
زمان : ساعت 9:48 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 381213
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 116
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا