سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 22-9-98
| نظر بدهید

حجت‌الاسلام علی خورشیدی‌اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی گفت: بدون آراء و حضور مردم، خیمه نظام اسلامی سر پا نمی‌شود.

امام جمعه دندی ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: از آثار تقوا این است که انسان دروغ و قسم دروغ  پرهیز کند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و یکی از بارزترین جلوه‌های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور و نظام  اسلامی است.

 خطیب نماز جمعه دندی به نقش مردم در نظام اسلامی و در اندیشه مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: بدون آرا،حضور و بدون تحقق خواست مردم خیمه نظام اسلامی سر پا نمی‌شود، یعنی  مشروعیت نظام اسلامی به تفکر اسلامی و استواری آن بر پایه اسلام است و اراده مردم در طول اراده الهی و اسلام ناب محمدی (ص) است.

خورشیدی‌اطهر تصریح کرد: در نظام اسلامی، حکومت و حکمرانی هم حق است و هم وظیفه و تکلیف یعنی، مشروعیت امور باید ولایی و الهی باشد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی مردمسالاری دینی و اسلامی یک الگوی جهانی است، خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی یک نمونه از مردمسالاری است و در طول تاریخ و در 40 سال عمر انقلاب هر جا و هر کاری به مردم محول شد کار پیش رفته و هر کاری در انحصار مسؤول قرار گرفت یا متوقف شده و یا کند پیش رفته است.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه حضور مردم عامل اصلی موفقیت است تاکید کرد: یکی از میدان‌های نقش آفرین مردم، مشارکت در انتخابات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: وقتی در کشور سیاست استکبار و مزدوران داخلی‌اش سعی داشتند، قشر تحصیلکرده دانشگاهی را از محور و تجلیگاه دین و حوزه دور نگه دارند آیت الله دکتر مفتح، عالم مجاهد یکی از منادیان وحدت شد.

خطیب نماز جمعه دندی با تقدیر از نیروی انتظامی و ماموران آگاهی برای دستگیری باند سه نفره سارقین سیم و کابل هوایی، ادامه داد: درخواست می‌کنم، در اسرع وقت بقیه سارقین هم شناسایی و دستگیر شوند و برای امنیت بیشتر، مسؤولان ذیربط اقدام به نصب دوربین مدار بسته در ورودی و خروجی  شهر کنند.

وی با اشاره به اینکه دندی فاقد جایگاه CNG است، افزود: تقاضا دارم، مسؤولان برای حل این مشکل اقدام عاجل انجام دهند.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : پنج شنبه 98 آذر 28
زمان : ساعت 10:31 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379484
بازدید امروز: 106
بازدید دیروز: 156
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا