سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مراسم سوگواری و تجلیل از پیشکسوتان شوراهای حل اختلاف
برچسب ها: اخبار (756)، | نظر بدهید

مراسم سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام و تجلیل از پیشکسوتان شوراهای حل اختلاف در دادگاه دندی با سخنرانی امام جمعه محترم دندی برگزار شد.

امام جمعه دندی: تقوا، عدالت ، آگاهی و مساوات در قضاوت از ویژگی های قاضی است.

در این مراسم که بخشدار محترم انگوران وبرخی از رؤسای ادارات و اعضای شورای حل اختلاف حضور داشتند امام جمعه دندی با توجه به آیات و روایات به برخی ویژگی های قاضی اشاره کرد.

امام جمعه دندی در این مراسم گفت: انسان موجودی است که در زندگی نیازمند برقراری مناسبات و روابط اجتماعی با دیگران است و معمولا در روابط اجتماعی نزاع و اختلاف بوجود می آید که در این صورت دو راه برای انسان وجود دارد که یا مدارا کند و عفو و بخشش نماید در غیر این صورت دادگاه محل رجوع خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه 15 میلیون پرونده در قوه قضائیه در شأن نظام اسلامی نیست، گفت: صبر و گذشت، باعث کاهش مراجعات به دادگستری می شود.

امام جمعه دندی در ادامه بااشاره به اینکه هر کسی که محل مراجعه مردم است و مردم به عنوان داور به او مراجعه می کنند، قاضی محسوب می شود، گفت: تقوا، عدالت و آگاهی و بی طرفی از ویژگیهای قاضی است.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: وقتی مردم ببینند که برای قوه قضائیه فرقی نمی کند که این پرونده کیست و همه را طبق قانون و با عدالت اسلامی بررسی می کند آن موقع مردم یقین خواهند کرد که قوه قضائیه پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است و احساس آرامش و امنیت خواهند کرد.

در پایان مراسم نیز از چند نفر از پیشکسوتان صلح و سازش که در شوراهای حل اختلاف فعالیت کرده بودند، تجلیل شد.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : چهارشنبه 94 آبان 27
زمان : ساعت 4:0 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379917
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 208
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا