سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/7/19
| نظر بدهید

حجت الاسلام والمسلمین خورشیدی اطهر امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه درک درست و صحیح و فراگیر از فلسفه نهضت حسینی (ع)، نوعی بیداری اسلامی و گسترش فرهنگ عاشورا است، گفت: برگزاری باشکوه اربعین، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی ‌اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با اشاره به نزدیکی اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار کرد : مهم‌ترین دلیل بزرگداشت اربعین سیدالشهدا (ع) روایت مرسله امام حسن عسگری (ع) است که فرمود نشانه‌های مومن در پنج امر قرار دارد که یکی از آنها زیارت اربعین است.

 خطیب نماز جمعه دندی با بیان اینکه سه عامل در شکل‌گیری راهپیمایی عطیم اربعین نقش دارد خاطر نشان کرد: درک درست و صحیح و فراگیر از فلسفه نهضت حسینی(ع) که نوعی بیداری اسلامی و گسترش فرهنگ عاشورا که  در حقیقت انقلاب اسلامی نهفته است، حرکت عظیم اربعین را برجسته و هدفدار کرده و این حرکت جهانی هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، انقلاب اسلامی بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت جهانی، حضور در صحنه مقاومت اسلامی را به رخ ستمگران جهان می‌کشد، افزود: این محور مقاومت است که به عنصری تحرک‌بخش، کارآمد و شهید پرور تبدیل شده که یاد شهیدان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده می‌کند.

خورشیدی‌اطهر در ادامه شهید را اصلی‌ترین نماد مقاومت در مسیر حق و جهاد با طاغوت خواند و ادامه داد: یاد شهید از مولفه‌های فرهنگی است هر چه نام شهید در جامعه بیشتر شود انگیزه مقاومت در برابر دشمن افزایش می‌یابد به همین دلیل است که یکی از اهداف فرهنگی دشمن حذف نام شهید از فضای جامعه است.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه 23 مهر سالروز  شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی است، یاد آور شد: این روحانی مجاهد و خستگی ناپذیر با کهولت سن راه‌های صعب العبور را می‌رفت تا در جبهه توحید به دلاورمردان بپیوندد و وجود ایشان در مناطق عملیاتی سبب دلگرمی رزمندگان و باعث شور و شوق می‌شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار از طرف امام (ره) به عنوان امام جمعه کرمانشاه منصوب شده بودند که در سال 59 منزل ایشان هدف یک بمب صوتی منافقین قرار گرفت چون در منزل نبودند این سوءقصد نافرجام ماند در تیرماه 60 این مبارز پیر عازم اقامه نماز ظهر بود که سه مهاجم مسلح به سوی ایشان آتش گشودنداز این سوء قصد هم سالم ماند ولی در سومین اقدام در نماز جمعه 23 مهر 1361 هنگام خواندن خطبه اول بود که فردی ایشان را به آغوش می‌گیرد و نارنجک منفجر می‌کند و ایشان به شهادت می‌رسد.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : سه شنبه 98 مهر 23
زمان : ساعت 9:35 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379585
بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 156
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا