سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/5/25
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی اطهر: ایران با اتکا به جوانان دستاوردهای مهمی دست یافته است


حجت‌الاسلام علی خورشیدی اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی با اشاره به 15 ذی‌الحجه میلاد با سعادت امام هادی(ع) اظهار کرد: در عصر امام هادی (ع) مکتب‌هایی به وجود آمد و کشمکش آراء و عقاید موجب صحنه‌های ناگوار می‌شد و دست‌های مرموز خلفا نیز برای کمرنگ جلو دادن مکتب سازنده تشیع، مکتب‌های دیگر را تایید می‌کرد و به صف‌آرائی در برابر مکتب تشیع شکل می‌گرفت.

خطیب جمعه دندی با اشاره به اینکه اسلام در همه امور طرفدار اعتدال است و پیروانش را از افراط و تفریط بر حذر می‌دارد، گفت: امام هادی(ع) محکم و استوار در سنگر تشیع به هدایت مردم می‌پرداخت و با تبیین اصول اسلام و پاسخ به بدعت‌ها و ایرادها و انحراف‌ها از حریم اسلام ناب محمد(ص) دفاع و نگهبانی می‌کرد و در برابر طرفداران جبر، صوفیه و ... در برابر بحث جنجالی خلق قرآن موضع گرفت و شیعه را از میان این همه سمپاشی‌ها با موضعگیری قاطع نجات داد.

وی به 26 مرداد ماه 1369 میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه‌ها قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند، اشاره کرد و افزود: نخستین عکس‌العمل آزادگان از دیدن وطن بوسه زدن بر خاک وطن بود سرزمینی که قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت تطهیر شده بود.

خورشیدی اطهر با اشاره به اینکه با مقاومت شیعیان نیجریه بعد از مدت‌ها به اسارت گرفتن علامه شیخ زکزاکی و همسرش دادگاه بر آزادی وی برای مداوا به هند موافقت کرد، تصریح کرد: در واقع یک نوع عقب نشینی دولت نیجریه است که نتوانست جنبش اسلامی را سرکوب کند.

امام جمعه دندی با بیان اینکه 31 مرداد به نام روز صنعت دفاعی نام‌گذاری شده است تا جایگاه این صنعت راهبردی به عنوان نماد موفق خودباوری اتکا به توان داخلی و خودکفایی در یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین عرصه‌ها شناخته شود، ادامه داد: با اتکا به ایمان و اراده و توانمندی نخبگان و دانشمندان جوان به دستاورد نظامی خوبی دست پیدا کرده‌ایم که چشم جهانیان خیره شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق عدالت و مبارزه با فساد از مسائلی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در محور چهارم به جوانان توصیه کرده‌اند، گفت: فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی اگر به بدنه حکومت‌ها عارض شود مانند زلزله‌ای ویرانگر به مشروعیت آنها ضربه می‌زند و این اگر در نظام اسلامی باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست برخورد با فساد نیازمند جرات و سخت کوشی است که از قوه قضائیه می‌خواهیم با فساد مبارزه جدی کند و دست چپاولگران را قطع کند.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : جمعه 98 مرداد 25
زمان : ساعت 7:48 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377557
بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 181
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا