سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/5/11
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی اطهر: گفتمان مقاومت تنها راه رسیدن به قله پیروزی و موفقیت است

 
حجت‌الاسلام علی خورشیدی اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی با اشاره به قرار گرفتن در روز شهادت امام جواد (ع) به عنوان جوان‌ترین امام شیعه اظهار کرد: امام جواد (ع) مظهر مبارزه با باطل بود و همه تلاشش برای حکومت ا... بود.

امام جمعه دندی خطاب به کسانیکه می‌گویند که گریه کردن افسردگی می‌آورد، تصریح کرد: بدانند ما دو نوع سلاح داریم یک سلاح نظامی و ادوات جنگی که وقتی در مقابل دشمن بیرونی قرار بگیریم استفاده می‌کنیم و دیگر سلاحی که داریم گریه است که از آن به عنوان سلاح هم برای سرکوب دشمن بیرونی و هم دشمن درون استفاده می‌شود.

وی افزود: گریه افسردگی نمی‌آورد بلکه انسان را سبک می‌کند آنی که افسردگی می‌آورد خیانت است، فشار اقتصادی است، نرسیدن به وضع جامعه و بیکاری است.

خورشیدی‌اطهر با اشاره به در پیش بودن اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نام گرفته است، گفت: این پیوند آسمانی شجره طیبه امامت و ولایت را پایه‌گذاری کرد و دوستداران اهل بیت (ع) باید ازاین خانواده اصیل اسلامی الگو بگیرند.

 امام جمعه دندی با تاکید بر همراهی زوجین در هر شرایطی چه سخت باشد یا راحت در زندگی مشترک گفت: زوجین هر زمانی باید با شناخت و مدیریت درست بتوانند از همه امکانات و توانایی‌های خود بهره ببرند و زمینه موفقیت و پرورش نسل آینده را فراهم کنند.

وی افزود: هر یک از زوجین در زندگی مشترک وظایفی دارند که با نگاه به رفتار حضرت علی (ع) و زهرا (س) بتوانند کانون خانواده را مهربان کنند و اگر اختلاف سلیقه هم باشد به معیار درست درمان و راه علاج را برگزینند.

*توجه به اخلاق، خانواده، ایمان و صداقت باید معیار همسرگزینی قرار گیرد

خورشیدی اطهر با توصیه به خانواده‌ها برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان تصریح کرد: کنار گذاشتن هزینه‌های سنگین، پرهیز از چشم و هم چشمی توجه به اخلاق، خانواده، ایمان و صداقت باید معیار همسرگزینی قرار گیرد.

امام جمعه دندی  به ایام هفته و رویدادهای تاریخی از جمله سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری و همچنین 12مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری مناسبت‌ها، مراسم عمومی و راهپیمایی سراسر کشور و تنظیم شعارهای مذهبی ملی و انقلابی که دارای اثرات بالقوه فرهنگی اجتماعی و سیاسی است بر عهده این شوراست.

 وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس اساسنامه تاسیس خود مرکز هماهنگی و مشارکت و همفکری تشکیلات فرهنگی تبلیغی نهادهای عضو در حرکت‌های عمومی جامعه است

خورشیدی‌اطهر با اشاره به اینکه دولت آمریکا اخیرا وزیر امور خارجه را تحریم کرده است، افزود: این اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل است که شکست دشمن و ناکامی او در برابر مردم و نظام ایران را نمایان می‌کند.

امام جمعه دندی با تاکید بر اینکه ایران تن به مذاکره و بازی سیاسی آمریکا نداده است، ادامه داد: راهبرد نه جنگ و نه مذاکره و گفتمان مقاومت تنها راه رسیدن به قله پیروزی و موفقیت است.

وی ابراز امیدواری کرد، دستگاه دیپلماسی با قدرت و قوت مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت از منافع ملی صیانت و زیر بار زور نرود.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 98 مرداد 12
زمان : ساعت 9:53 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377475
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 181
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا