سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/5/4
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی اطهر: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خدمت قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است

حجت‌الاسلام علی خورشیدی اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دندی اظهار کرد: ذی‌القعده از جمله‌ ماه‌های با فضیلت الهی و مورد توجه عارفان و سالکان بوده و نخستین ماه‌ حرام است.

خطیب جمعه دندی به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: دحوالارض روزی است که خداوند متعال، زمین را گسترش داده و برای زندگی انسان‌ها و پرورش گیاهان و حیوانات آماده کرده است.

وی به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طالقانی همچون ابوذر زمان، زبان گویایی برای بازگویی حقایق و رسوا کردن دشمنان انقلاب داشت نماز جمعه مظهر کاملی از وحدت توحیدی امت مسلمان و در عین حال آگاهی و افشا کردن دسیسه‌های دشمنان و مطلع کردن همه مسلمانان به وظایف دینی و اسلامی است.

خورشید اطهر با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه گفت: نماز جمعه، صف عبادت، صف حق پرستی و صف قنوت وجدان‌های بیدار خدا پرستان است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه نماز جمعه امروز در 900 شهر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از این 900 شهر، حضور مردم ولایت‌مدار بخش انگوران است که مدت هفت سالک که این اجتماع را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود به پنجم مرداد 1367 عملیات افتخارآفرین عملیات مرصاد و پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران که عراق را در بن بست سیاسی و نظامی قرار داد، اشاره کرد و افزود: منافقین که همه حیثیت و هستی خود را در گرو جنگ نهاده بودند برای خروج از بن بست توطئه خود را به اجرا درآوردند و منافقین و ارتش عراق با 25 تیپ حدود 5 هزار نیروی عملیاتی با هجوم زمینی از طریق سرپل ذهاب در حال حرکت به کرمانشاه بودند که نیروهای اسلام و انقلاب در چنین روزی با عملیات مرصاد شکست سختی بر آنها تحمیل کردند.

خورشیدی اطهر به 9 مرداد 1366 وقوع حادثه جمعه خونین مکه اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی در این روز با آوردن ارتش و تانک در نزدیکی قبرستان ابوطالب که روی پل حجون ایستادند و مستقیما به حجاج تیراندازی کرده و تعدادی از حجاج ایرانی را به شهادت رساند.

امام جمعه دندی ضمن گرامیداشت 9 مرداد روز اهدای خون گفت: این ماده پر از رمز و راز حرکتی بدون وقفه مسیری در حدود 121 هزار کیلومتری را در بدن می‌پیماید تا به جریان زندگی دوام بخشد.

وی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خدمت قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است، تصریح کرد: وظیفه اصلی‌اش  این آژانس حمایت از صلح‌آمیز بودن این فعالیت‌ها است، اما در عمل از اهداف اولیه خود عدول کرده و در خدمت قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است.

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 98 مرداد 5
زمان : ساعت 8:15 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 377538
بازدید امروز: 95
بازدید دیروز: 181
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا