سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/3/24
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام والمسلمین خورشیدی اطهر امام جمعه شهر دندی: ما با سلاح هسته ای مخالفیم و فتوای شرعی رهبر انقلاب حرام بودن ساخت سلاح هسته ای است اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم، آمریکا هیچ کاری نمی توانست بکند.

امام جمعه شهردندی و بخش انگوران امروز در خطبه های نماز این هفته با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: سفر نخست وزیر ژاپن برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد تا روابط دوجانبه توسعه یابد ،مخصوصا در حوزه انرژی و تجارت از آنجائیکه ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا است اما نیازمند است که انرژی خود را تامین کند و سپس از ملی شدن صنعت نفت مشتری نفت ایران بوده است و در طول این مدت جنگ و تحریم های یک جانبه نتوانسته این مشتری خوش حساب را از خرید نفت ایران منصرف کند و تحریمهای اخیر هم به دلیل فشار بر شرکت های خصوصی ژاپن فراهم شدن زمینه نا امنی در منطقه سبب نگرانی ژاپن ها شده است.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند: ایران و ژاپن در عرصه های اقتصادی و سیاسی دارای مناسبات سنتی دوستانه و دیرینه است و در ادامه با اشاره به نامه ترامپ، فرمودند: رئیس جمهور آمریکا صلاحیت مذاکره را ندارد و این روزها ترامپ یک روز از جنگ و روز دیگر از مذاکره سخن می گوید. اتهامات زیادی به ایران در دوران ریاست جمهوریش وارد کرده که به این نتیجه می رسیم، ترامپ یک دروغگوی تمام عیار است چراکه از ابتدای ریاست جمهوریش تا کنون قریب به یازده هزار دروغ و ادعای نادرست مطرح کرده است.

وی افزود: بعد از چند سال مذاکره در خصوص قضیه برجام رئیس جمهور آمریکا برجام را زیر پا می گذارد. حالا دم از مذاکره می زند طبق فرموده رهبرانقلاب، دیگر اعتماد نداریم با وجود تحریم هم می توانیم کشورمان را اداره کنیم و اگر بخواهد اقدام علیه ایران اسلامی کند با ضربه مهلکی روبرو خواهد شد.

خطیب جمعه دندی گفت: رهبر انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: رهبرانقلاب فرمودند،جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته ای با آمریکا و اروپایی ها در قالب 1 + 5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق ها زده، مذاکره کند؟ما با سلاح هسته ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته ای است اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم، آمریکا هیچ کاری نمی توانست بکند و اجازه ندادن آمریکا، هیچ مانعی ایجاد نمی کرد.

وی با اشاره به 26 خرداد 1344 شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی، افزود: این روز یادآور سحر گاهی خونین است که رژیم شاه تعدادی از مومنان مجاهد را به سبب ایمان به خدا و تعهد به مرجع، فقیه عادل زمان و به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) به میدان تیر آوردند تا یاران اسلام و امام را بترسانند اما آنها همانند امام و رهبرشان با دلی آرام وقلبی مطمئن با لبی خندان به شهادت لبیک گفتند و در جاودانه تاریخ دارای حیات طیبه شدند و شوری دیگر در دل مردم خدا جو آفریدند. این حادثه بعد از ترور حسنعلی منصور مزدور آمریکا اتفاق افتاد که در مقابل مجلس شورای ملی در میدان بهارستان بود. این یاران انقلاب بعد از ترور منصور دستگیر شدند مثل بخارائی، اندرزگو، رضائی و ... یادشان گرامی باد راهشان پررهرو.

امام جمعه دندی با اشاره به 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 که بعد ها جهاد کشاورزی نام گرفت، گفت: این مجموعه نهادی است که نطفه آن درانقلاب بسته شد و در مسیر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمره رسید و حدیث جهاد حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن نشان از تلاش و سخت کوشی جهادگران دارد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: دست پرتوان جهاد گران بذر انقلاب را در دل محرومین جامعه یعنی روستائیان کاشت و تیر آنان قلب بزرگترین دشمنان را نشانه گرفت در عرصه تولید جهاد کردند و در بخش هائی هم به خود کفائی رساندند در دوران دفاع مقدس به یاری رزمندگان پرداختند و به سنگر سازان بی سنگر لقب گرفتند.

وی افزود: از اهم اهداف جهاد کشاورزی ، حرکت به سوی استقلال و خود کفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستائیان و مناطق عشایری، زدودن فقر و محرومیت از چهره روستاها، بسیج اقشار مختلف مردم جهت سازندگی روستاها است،اما مهمترین برنامه در بخش تولید و توسعه کشاورزی دامداری و صنایع روستایی حمایت از زراعت، دامداری، دامپروری، کشت گندم دیم و علوفه است و به تمامی نیروها این هفته را تبریک عرض می کنیم.



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 98 خرداد 25
زمان : ساعت 9:45 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379468
بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 156
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا