سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 98/2/6
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: شوراها در فعالیت خود به مختصات شهر اسلامی توجه کنند.

امام جمعه شهردندی امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته،هفته کارگر را گرامیداشت و به دیدار هزاران کارگر با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب دراین دیدار فرمودند: رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر محقق شود تصمیم سردمداران آمریکا و اسرائیل درباره نفت و اقتصاد تاثیر نخواهد داشت. دشمن برای به زانو در آوردن ملت بر فشار اقتصادی متمرکز شده اما بداند ملت ایران ضمن استفاده از فرصت تحریم، برای رشد، این دشمنی ها را بی پاسخ نمی گذارد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، تحرک کاری، اقتصاد مقاومتی زمینه ساز عزت ملی است.بعضی خریداران کارخانه ها با از بیبن بردن کارخانه، فروش تجهیزات آن موجب بیکاری و نارضایتی کارگران می شود که در این منطقه هم این فعالیت مشهود است، از همه مسئولان می خواهیم با این گونه مسائل مقابله کنند.

وی افزود: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم طبق فرمایش امام معصوم(ع) الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله است.

خطیب جمعه دندی با بیان گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمی در اسلام جایگاه بسیار مهم و رفیع دارد قدر این معلمان دلسوز را بدانیم چرا که تربیت نسل در دست معلمان فرهیخته است این معلمان باید شهید مطهری را برای خود الگو قرار دهند.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهار داشت: فرماندهی کل قوا در حکمی سردار سلامی ره بع عنوان فرمانده سپاه پاسداران را منصوب نمودند که با این انتصاب گام بلند سپاه به سوی تکامل در مسیر رشد و روشن قرار می گیرد. حضرت آقا انتظاراتی را از فرمانده جدید دارد، 1- ارتقاع توانمندی همه جانبه و آمادگی در همه بخش ها 2- تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوی و بصیرت، افزاش اعتلای فرهنگی سپاه ضمن بهره بردن از گذشته با ابتکار فرمانده جدید مدیریت شود. سردار سلامی فردی مدیر از محبوبیت عمومی و حمایت مسئولان، سوابق شغلی، دارای قدرت تحلیل و ساده زیستی و تعلق به طبقات پایین، هوش و استعداد بالا، فن بیان و توانایی در تولید مفاهیم استراتژیک، و از شجاعت برخوردار است.

وی با بیان اینکه روز شوراها و آغاز بکار شوراها در شهر و روستا 9 اردیبهشت است گفت:جایگاه شورا در قانون اساسی را قرآن تعیین نموده است وَ أَمْرَهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ /وَ شَاوِرْهُمْ فِی الأَْمْرَ که اصل هفتم قانون شورا هم از این آیات گرفته شده است. برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی، بهداشتی فرهنگی آموزش از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی با نظارت شوراشهر و روستا .

چند مطلب توصیه می شود: 1- شوراها در فعالیت خود به مختصات شهر اسلامی توجه کنند.2- خدمات شهری را متناسب با حیات طیبه اسلامی ارائه دهند در شهر اسلامی امنیت، ارامش روحی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادانی و زیبایی، حفظ طبیعت را نیز همه باهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مردم عزیز از منتخبان خود حمایت کنند و همکاری لازم را داشته باشند. در انتخاب شهرداران مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود کاردانی و صلاحیت دینی و انقلابی است، شوراهای اسلامی در این انتخاب مهم لازم است به امانتداری و تدین و توانایی اجرائی اهتمام بورزند.

امام جمعه شهردندی و بخش انگوران گفت: شورای اسلامی باید در قول و عمل بطور کامل به وظیفه عمل کنند و وظایف خود را بشناسند و با یکدیگر همدلی و تفاهم داشته باشند از مناقشات سیاسی و جناحی پرهیز کنند و با مردم نیز ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته تصمیم گرفت معافیت ها بابت خرید نفت ایران را تمدید نکند که باعث شود نفت ایران صادر نشود و کشور های همچون عربستان و امارات و آمریکا که سه عضو اصلی تولید انرژی در جهان هستند متحد شدند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند این طرح آمریکا همانند طرح های دیگر محکوم به شکست است هرچند مسئولین باید راهکار مقابله با شرایط را پیدا و اقدام کنند.

وی افزود: اجرای راهبرد غیر نفتی، تکیه بر صادرات غیر نفتی، نجات بودجه کشور از وابستگی به نفت ایران با موقعیت بی نظیری در خلیج فارس که روز ملی آن در 10 اردیبهشت است توان بستن تنگه هرمز را دارد با بستن تنگه هرمز بازار های جهانی نفت با کمبود 20 میلیون بشکه ای مواجه می شود در نتیجه معاملات بسیاری از کشور ها متوقف می شود.

خطیب جمعه دندی اعدام و سرکوب شیعیان به دست آل سعود را محکوم کرد و گفت: آل سعود در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشری خود 37 نفر را یکجا به شهادت رساند این اقدام برای حذف مخالفان در شهرهای قطیف که از طلاب و روحانیون علوم دینی منطقه شرقیه می باشند صورت گرفت.این اقدام فجیح و غیر انسانی آل سعودرا مجامع بین



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 98 اردیبهشت 7
زمان : ساعت 8:41 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380083
بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 169
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا