سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشروح خطبه های شهر دندی 97/1/2
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

امام جمعه دندی: از همین آغاز سال باید برنامه ریزی کرد تولیدات داخلی را افزایش داد

امام جمعه شهردندی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب هرساله شعاری برای سال جدید انتخاب می کنند که شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی بود گرچه ایشان همگان را دعوت به این امر کردند، بعضی از مردم تعصبی و غیرتی که داشتند کالای ایرانی مصرف کردند اما وقتی ترازوی عمل برای تحقق این شعار ها نصب کنیم می بینیم فاصله زیاد است. هرچند بعضی از زمینه ها مثل خود کفائی بنزین، راه اندازی میعانات گازی، پارس جنوبی از قطر در بهره برداری برتری یافتیم ولی باید اذعان کنیم فاصله زیادی تا تحقق عملی این شعارها و فراگیری شدن آن در همه عرصه ها وجود دارد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر با بیان اینکه، تولیدات ایرانی باید با کیفیت باشد چراکه امسال را حضرت آقا رونق تولید نام گذاری کردند،لذا از همین آغاز سال باید برنامه ریزی کرد تولیدات داخلی را افزایش داد. اقتصاد ایران در سال 97 فراز و نشیب های فراوانی داشت ابتدای سال دلار 5 هزار تومانی بودبعد در تابستان به 19 هزار تومان رسید یک مسیر فزایندهای را طی کرد که بعد از اعمال سیاست جدید به 11 تا 13 هزار تومان رسید این تغییرات نرخ ارز آثار سوئی داشت از جمله موجب کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم و کاهش سرمایه گذاری در بنگاههای تولید شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه ای گام دوم انقلاب و همچنین در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند باید چراغ راه حرکت درست ما برای اداره جامعه و زندگی مردم باشد. نسخه های علاج را بیان فرمودند و برای تبیین این نسخه ها همه مخصوصا نخبگان و روشن فکران باید دلسوزانه تلاش کنند که این تبیین به گفتمان تبدیل شود تا به یک فکر عمومی رسید.

 خطیب جمعه دندی ادامه داد: ایشان به راههای مواجه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزی ها و دشمنی ها و چالش ها اشاره کردند با توجه به آیات الهی در نحوه مواجه با پیروزی ها این پیروزی را منسوب به خدا بدانیم و نباید هم مغرور شویم در نحوه مواجه با دشمن ایستادگی در برابر دشمن، ترس و دلهره به خود راه ندیم، نا امید نشدن در مقابل دشمن.

در مواجه با چالش ها بسیج حداکثری نیرو ها، مرزبندی برای مصونیت از تهاجم نرم، عدم متهم ساختن یکدیگر.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: در چهل سال گذشته آمریکایها تهدیدات فراوانی علیه ایران اعمال کردند مخصوصا در شش ماهه اخر سال 97 که می خواستند کاستی ها و شکست های خود را جبران کنند و از ملت ایران انتقام بگیرند. اما ملت همیشه در صحنه ایران نقشه های آنها را برای ساخت به فضل الهی سنگین ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب این کشور خواهیم کرد.

وی با اشاره به شش فروردین 94 تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، که در این چهار سال گذشته با حمله هوایی و موشک بمب حدود 60 هزار غیر نظامی و 85 هزار کودک شهید شدند،افزود: بیش از یک میلیون و نیم کودک به شدت درابن حادثه دچار سوء تغذیه شدند انصارالله یمن و کمیته های مردمی هم بیش از 3 هزار عملیات هجومی علیه سعودی ها انجام دادند این پیروزی سلاح ایمان در زراد خانه های غربی است. مقام معظم رهبری در مشهد فرمودند: اگر سعودی ها نیرو گاه هسته ای و موشکی هم بسازند نگرانی ندارم در آینده نچندان دور به دست مجاهدان اسلام خواهد افتاد .



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : یکشنبه 98 فروردین 4
زمان : ساعت 3:51 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 380258
بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 107
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا