سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشروح خطبه های نماز جمعه 97/11/12
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام والمسلمین خورشیدی اطهر امام جمعه بخش انگوران و شهر دندی: نسل اول انقلاب در شکل گیری انقلاب اسلامی  تحت رهبری امام(ره) موفق به انجام وظیفه اساسی خود شدند، نسل دوم انقلاب به پاسداری از نظام خصوصا در عرصه جهاد و شهادت مبادرت ورزیدند .نسل سوم و چهارم انقلاب نسل های هستند که در دوره جمهوری اسلامی تربیت و رشد یافته اند در واقع اولین ثمرات و سرمایه انقلاب هستند.

 امام جمعه شهر دندی و بخش انگوران  امروز در خطبه های نماز جمعه باگرامیداشت 12 بهمن پیروزی اراده ملت و رهبری بر طاغوتیان، گفت:در پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران سه رکن اساسی ،دین، مردم، رهبری نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر با تشریح نقش هریک از این سه رکن اظهارداشت: دین اسلام که کاملترین دین است توسط پیامبر(ص) تدیم شده و در طول تاریخ اسلام معاندین و طاغوت، ظالمین می خواستند به کلی  اسلام به فراموشی سپرده شود در این راه انسانهای شریف و اولیاء الله و شیفتگان اهل بیت(ع) را به شهادت رسیدندچرا که مردم در طول تاریخ تشنه معارف بودند .

وی افزود: رکن دوم رهبری است،که  نقش بی بدیل رهبری انقلاب، مرجعی دینی که با اتکاء به ایمان و توکل بر اراده و نصرت اللهی به یاری مردم غیور برای تحقق تعالیم اسلامی در ایران بلکه در سراسر جهان خواستار شد، تا طاغوتیان و همه مستکبران جهان را در مقابله این اراده به تعظیم وادار کند، رکن سوم مردم بودند، ملت ایران از همان آغاز این نهضت گوش به فرمان امام و مرجع خویش در میدان حاضرشده و با مبارزات خود و تقدیم شهدای بسیار زمینه استقرار حکومت اسلامی را فراهم نمودند و با ورود رهبر کبیر انقلاب پس از سالها دوری از وطن و طلوع فجر اسلام و انقلاب پس از سالها انتظار در روز 12 بهمن با استقبال بی بدیل از امام امت تحقق یافت.

خطیب جمعه دندی گفت: هر چند دولت های غربی برای بازگشت امام به ایران ممانعت می کردند. از جمله دولت فرانسه در واپسین روزهای حضور ایشان در فرانسه صرفا با هدف رژیم طاغوت و ایجاد فرصت برای کودتا تلاشهای فراوانی کرد و ورود امام به ایران را به تاخیر انداخت هرچند دولت غیر قانونی بختیار هم تمامی فرودگاهها را بست.در این زمان دولت آمریکا و سازمانهای جاسوسی آنها که مبادرت بر خروج شاه از ایران نمودند با هدف راه انداختن کودتا و با هدایت هواپیمای امام به کیش و سپس دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: درانقلاب اسلامی با چهار نسل مواجه بوده ایم، نسل اول انقلاب در شکل گیری انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای تشکیل نظام تلاش کردند و تحت رهبری امام(ره) موفق به انجام وظیفه اساسی خود شدند، نسل دوم انقلاب علاوه بر مشارکت در شکل گیری نظام به پاسداری از نظام خصوصا در عرصه جهاد و شهادت مبادرت ورزیدند .نسل سوم و چهارم انقلاب نسل های هستند که در دوره جمهوری اسلامی تربیت و رشد یافته اند در واقع اولین ثمرات و سرمایه انقلاب هستند این نسل برخلاف نظریات غربی گرایش عمیق به انقلاب اسلامی دارند.

امام جمعه شهردندی گفت:  نسل جوان مدیریتها میانی و کلان امور اجرایی کشور خدمت می کنند، هرچند کشور با چالشهایی گوناگون در حوزه اقتصادی، اجتماعی دسته و پنجه نرم می کنند که تبعات آن کم و بیش معیشت مردم و آرامش عموم را هدف گرفته است.

حجت الاسلام خورشیدی اطهراظهارداشت:  امروز انقلاب اسلامی 40 ساله شد، 4 دهه از عمر پر برکت و پر افتخار آمیز آن می گذرد توانسته است با برهم زدن معادلات قدرت جهانی بیش از هر زمانی دیگری جایگاه تاثیر گذاری خود در عرصه تحولات منطقه ای و فرا منطقه ای را تحکیم بخشد و با پیام الهام بخش و عزت آفرین خود حرکت نوین عدالت خواهی و آزادی خواهی و ندای حق طلبانه ملت های مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

وی افزود : 14 بهمن  روز ورود به عرصه فناوری فضایی گرامی می داریم این هم یکی از دستاوردهای غرور آفرین انقلاب اسلامی است که به پیشرفت علمی با اتکا به توان داخلی با کوشش جوانان با ایمان است.

خطیب جمعه دندی گفت:پیشرفت علمی در فناوری فضای علاوه بر این در حوزه اقتصادی نیز موثر است چرا که امروزه بسیاری از مطالعات در زمینه کشاورزی، زمین شناسی، هواشناسی، اکتشافات در حوزه های خدمات شهری، محیط زیست، مدیریت بلایای طبیعی و صنایع مخابراتی از طریق ماهواره انجام می شود. در حوزه سیاسی یکی از شاخص ها قدرت سیاسی محسوب می شود که نشان از پیشرفت کشور در عرصه توان پرتاب موشک در حد و اندازه فراتر از اندازهای محاسباتی زمین است.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر با اشاره به 17 بهمن سال 66 تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به امرامام(ره)، اظهارداشت: اگر مواردی میان مجلس و شورای نگهبان اختلاف باشد، اولین وظیفه آنها رفع اختلاف است مواردی مثل FATFT ، سند 2030 و غیره باید با مقام معظم رهبری در حل معظلات همکاری باشد،مشاوره با رهبری در تعیین سیاست های کلی نظام باید مد نظر آنها باشد.

وی افزود: وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد ما از ایران دو خواسته داریم، یکی اینکه ایران به تولید موشک و صادر کردن آن به گروه های شبه نظامی در خاورمیانه تجدید نظر کند و دوم اینکه ایران دست از تروریست بردارد این مقام گستاخ فرانسوی مدعی شده گفتگوهای سختی را با ایران آغاز کرده ام و اگر نتیجه ندهد ما آماده ایم تحریم را تشدید کنیم.

امام جمعه شهردندی گفت: مصاحبه مهم سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با شبکه پر بیننده المیادین را شنیدیم طبق نظر سنجی 80درصد اسرائیلی ها به سخنان سید حسن ایمان دارند. نصرالله با نشاط و اعتماد به نفس همیشگی با سخنان متین و قاطع عملیات روانی صهیونیست ها را خنثی نمود، و گفت: ما گزینه های زیادی روی میز آماده داریم تا امروز دشمن می گفت روی میز گزینه داریم ولی مقاومت به جایی رسیده که می تواند بگوید ما هم آماده ایم.

حجت الاسلام خورشیدی اظهارداشت: مراحل بحران سازی آمریکا در ونزوئلا این است، ایجاد شائبه تقلب در انتخابات در ایجاد دو دستگی و تفرقه در بین مردم، خرابکاری در بازار، کاهش شدید ارزش پول، تحریم و فشار اقتصادی، معرفی یکی از رهبران اپوزسیون به عنوان رئیس جمهور، افزایش خشونت های خیابانی، تهدید به مداخله نظامی با توجیحات حقوق بشری.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 بهمن 13
زمان : ساعت 9:8 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379498
بازدید امروز: 120
بازدید دیروز: 156
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا