سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطبه های نماز جمعه شهر دندی 97/10/21
برچسب ها: خطبه ها (214)، | نظر بدهید

حجت الاسلام خورشیدی اطهر امام جمعه شهر دندی: مهمترین مسئله که باید توجه داشته باشند مراقبت از حقوق عامه مردم است.

امام جمعه شهردندی و بخش انگوران در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم بمناسبت قیام 19 دی 1356 فرمایشات مهمی داشتند که فرمودند: قم سرچشمه اصلی انقلاب و حوزه های قم پشتوانه معنوی برای آن حرکت است که دنیا را تکان داد و البته هنوز در آغاز راهیم قم شهر،مرکزو مادر انقلاب است.

 حجت الاسلام خورشیدی اطهربا اشاره به 10 دی ماه سال 1356 که رئیس جمهور آمریکا در نطق غرائی در تهران ضمن تمجید دروغ آمیز از شاه گفت: ایران جزیره ثبات است 10 روز طول نکشید که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و سرانجام باعث نابودی آن شدند این همان محاسبات غلط آنهاست. محاسبات اشتباه بعدی آنها این بود که گفته بودند جشن کریسمس 2019 را در تهران می گیریم در زمان جنگ هم گفته بودند سه روزه تهران را خواهیم گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: تجربه 40 ساله مملو از دستاوردها است که به چند نمونه اشاره می کنم، راهبرد ما می توانیم تنها راهبرد عبور از مشکلات، روحیه انقلابی رمز پیشرفت کشور، اعتماد به جوانان و نتایج پرثمره آن ، رمز عبور از بحرانها تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبری، تحقق آرمانها با نقش آفرینی همه ملت، نیاز به صبر و ایستادگی است، عدم اعتماد به دشمن در همه قضایا و مدیریت جهادی رمز موفقیت انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه شهر دندی گفت: حضرت آقا خطاب به مسئولین فرمودند از اشرافی گری پرهیز کنید و با تمام قوا در خدمت جامعه باشید و نسبت به معیشت مردم تلاش کنید و جلو فساد را بگیرید، یعنی اینکه نظارت بر افزایش قیمت ها نیست که خود ریئس جمهور هم اعتراف کرد که هر هفته شاهد تغییر قیمت ها هستیم، خوب وقتی این راقبول دارید چرا برخورد نیست چرا جریمه ها با دارنده نیست چرا جلو دلالان گرفته نمی شود.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: در خواست 55 تن از نمایندگان از رئیس قوه قضائیه نسبت به نظارت ویژه به پرونده سازمان خصوصی سازی آنچه سبب شده نمایندگان ورود پیدا کنند این است که اموال بیت المال به عده ای تحت عنوان خصوصی سازی داده شده طبق آمار و گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عالی محاسبات که با اصل 44 در تضاد است.

وی افزود: فروش اموال ملت به ثمن بخس، انتخاب خریداران فاقد اهلیت، چشم پوشی نسبت به عدم انجام تعهدات خریداران، عدم مطالبه اقساط پرداخت نشده، به تعطیلی کشاندن برخی از بنگاهها ،بررسی بودجه سال 98 و ضرورت دقت مضاعف نمایندگان مجلس را می طلبد.

خطیب جمعه دندی گفت: مهمترین مسئله که باید توجه داشته باشند مراقبت از حقوق عامه مردم است که باید با دقت بیشتر و شفافیت لازم لحاظ شود کاری کنند که اثرات مثبت از زندگی مردم داشته باشد.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر 26 دی ماه 1357 اشاره کرد واظهارداشت: شاه ایران پس از سالها ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران به همراه همسرش فرار را بر قرار ترجیح دادند و با هواپیما اختصاصی تهران را به مقصد مصر ترک کردند. با فرار شاه طومار عمر رژیم سرتاسر ظلم و جور 2500 ساله در 22 بهمن به هم پیچید شد.

وی افزود شاه موقع رفتن گفت: مدتی است احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم روحیه دیکتاتوری، وابستگی محض صد درصدی به بیگانگان، عدم اعتماد به نفس خود شیفتگی مزمن، بی اعتقادی مذهبی، فساد اخلاقی، بی اعتنایی به مردم مهم ترین دلائل سقوط شاه مخلوغ ایران شد.

امام جمعه دندی با اشاره و تبریک روز پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زینب(س) گفت: این روز بعنوان روز پرستار نامگذاری کردند، ایمان، بصیرت و صبر حضرت زینب س، او را به اسوه صبر و شکیبایی تبدیل نمود.

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهارداشت: حصرت زینب س پرستاری دلسوز و مهربان بود در سخت ترین شرایط بعد از شهادت امام حسین(ع) از فرزندان او پرستاری کرد تا کاروان محنت و غم به منزلگاه خود باز گردند و رسالت خود را به انجام برساند که اگر این فداکاری او نبود به یقین جریان کربلا را بنی امیه یا به فراموشی می سپردند یا از مسیر بخش خود منحرف می کردند.

 



نویسنده : سعید عزیزی
تاریخ : شنبه 97 دی 22
زمان : ساعت 8:43 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 379367
بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 159
تعداد کل پست ها: 1460

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا